اخبار و مقالات:

اخبار موثر در قیمت تتر

سقوط ارزش لونا (LUNA) چه ارتباطی به دلار ترا (UST) دارد؟
سقوط ارزش لونا (LUNA) چه ارتباطی به دلار ترا (UST) دارد؟

با سقوط قیمت بیت کوین، ارزش ارز دیجیتال لونا (LUNA) و دلار ترا (UST) نیز ریزش کرد. اما علت و میزان این کاهش قیمت چه بود؟

تقاضا برای سکه و دلار صعودی می شود اگر ...
تقاضا برای سکه و دلار صعودی می شود اگر ...

نرخ دلار در معاملات روز شنبه تقریبا بعد از پنج روز صعودی شد. دسته‌ای اعتقاد دارند که این نشانه برگشت قیمت دلار است، چون در بازار خبری از توافق نیست و به همین خاطر، روند قیمت برگشت. گروه دوم تاکید دارند این برگشت نرخ، پولبک است و مجددا بازار نزولی می‌شود. از نگاه برخی تحلیل‌گران برآوردها نشان می‌دهد با توجه به نرخ ارز در بودجه و سایر متغیرهای کلان، چرخش نرخ در این محدوده دور از انتظار نیست.

تاثیرات آزاد سازی واردات خودرو بر قیمت دلار
تاثیرات آزاد سازی واردات خودرو بر قیمت دلار

به اعتقاد کارشناس مالی صرافی ایکس دی جی بیت: آزاد شدن واردات خودرو می تواند بر تقاضای ارز (به ویژه دلار) در بازار آزاد اثر گذاشته و تب رشد قیمت دلار را شعله ور ساز و با توجه به حجم نقدینگی افزوده شده به چرخه مالی کشور و تورم ناشی از آن که باعث رشد قیمت دلار می شود این افزایش تقاضا به شیب بیشتر افزایش قیمت دلار منتهی خواهد شد و از طرفی به دلیل افت شدید خودروهای وارداتی موجود در بازار فعلی که با رقم های نجومی معامله می شوند بازار خودرو از تب و تاب دلالی خواهد افتاد و بازار های جایگزین برای سرمایه فراری از خودرو راه ساده ای برای ورود به ارز هم به صورت دلار کاغذی و هم به صورت تتر خواهند یافت در نتیجه تتر کم شده و قیمت آن از دلار کاغذی فاصله بیشتری خواهد گرفت.