ایردراپ و آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان

ایردراپ و آموزش دریافت ارز دیجیتال رایگان

دریافت پول بدون هیچ زحمت و تلاشی همیشه جذاب است. هدیه یا قرعه‌کشی معمولاً رایج‌ترین راه‌هایی است که می‌توان با آن‌ها پول کاغذی به دست آورد. شاید جالب باشد که بدانید در دنیای کریپتوکارنسی هم می‌توان رمزارز رایگان به دست آورد. در دنیای رمز ارزها به دریافت رایگان توکن، ایردراپ می‌گویند. پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله با بررسی ایردراپ و دریافت رمزارز رایگان همراه xdgbit باشید. «ایردراپ» (AirDrop) به معنی اهداء رایگان ارز دیجیتال به کاربران است. هدف اصلی این فرآیند جلب توجه مخاطبان به پروژه‌های جدید حوزه ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. کاربران با شرکت در ایردراپ، توکن‌ها یا سکه‌های ارزهای جدید را به صورت رایگان دریافت می‌کنند. در صورت موفق بودن پروژه، ایردراپ می‌تواند سود خوبی نصیب شرکت‌کنندگان کند. در این مقاله تعریف کاملی از فرآیند و اهداف ایردراپ و همچنین نحوه دریافت ارز دیجیتال رایگان ارائه شده است.

ایردراپ (Airdrop) چیست؟ هدیه‌ای ناگهانی در کیف پول شما

ایردراپ (Airdrop) چیست؟ هدیه‌ای ناگهانی در کیف پول شما

یک مثال برای درک ایردراپ

فرض کنید که شما یک کیف پول دیجیتالی دارید. با خرید آنلاین اتریوم یا بیت کوین مقداری مشخص رمزارز در این کیف پول نگهداری می‌کنید. یک روز متوجه می‌شوید تعدادی رمزارز جدید و ناشناخته در کیف پول شما وجود دارد. شاید فکر کنید که این رمزارزها اشتباهاً به‌حساب شما واریزشده اما این‌طور نیست. این رمزارزهای جدید، در حقیقت همان ایردراپ هستند. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا یک پلتفرم باید رمزارز رایگان توزیع کند؟


اگر کیف‌پولی در اتراسکن داشته باشید و آن را بررسی کنید (توصیه می‌شود هرگز به منظور بررسی موجودی حساب‌تان از کلید خصوصی برای باز کردن کیف‌پول استفاده نکنید)، یک نوار در بالای صفحه به نام پیگیریِ‌توکن (Token Tracker) خواهید دید. البته این نوار فقط زمانی که در حساب‌تان توکن وجود داشته باشد ظاهر می‌شود. اگر آن را نمی‌بینید یعنی در حال حاضر هیچ توکن یا ایردراپی در حساب‌تان وارد نشده است.


هدف ایردراپ چیست؟ یک شیوه هوشمند مارکتینگ

هرچقدر آدم ‌های بیشتری یک کالا یا خدمات را بشناسند، امکان استفاده از آن کالا یا خدمات بیشتر می‌شود. در حقیقت در بازاریابی تلاش می‌شود تا صدای شرکت به گوش تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه برسد. احتمالاً الآن می‌توانید حدس بزنید که چرا پلتفرم‌ها با ایردراپ رمزارز رایگان توزیع می‌کنند. در حقیقت یک پلتفرم و رمزارز جدید در ابتدای حیاتش برای همه ناشناخته است. برای رشد و توسعه نیاز است تا افراد زیادی این رمزارز را بشناسند. در این میان راهی بهتر از ایردراپ وجود ندارد. توزیع رمزارز رایگان بین تعداد زیادی از افراد، اسم این رمزارز را به گوش خیلی‌ها می‌ رساند.


این موضوع به واکنش افراد پس از دریافت توکن‌های رایگان بستگی دارد. اگر روزی چنین توکن‌هایی را در حساب خود ببینید چه خواهید کرد؟ در گوگل جستجو می‌کنید؟ از کسی سؤال می‌کنید یا آن را نادیده می‌گیرید؟


اگر برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر بروید، ایردراپ با موفقیت روبه‌رو می‌شود. زیرا این همان هدفی است که ایردراپ دنبال می‌کند؛ اینکه مخاطبان از وجود یک رمزارز آگاه شوند.


اگر با شخص دیگری (مثلا دوست‌تان) درباره‌ی این توکن‌ها صحبت کنید، در این صورت شما دوست‌تان را از وجود این ارز آگاه کرده‌اید و اطلاعاتی راجع به آن بین شما ردوبدل شده است. در این حالت که از روش اول خیلی بهتر است، دو نفر از این رمزارز آگاهی یافته‌اند و اگر هزاران نفر دیگر نیز همین کار را انجام دهند، باز هم ایردراپ با مبلغی ناچیز به هدفش رسیده است.


اما اگر پس از دریافت این توکن‌ها آنها را نادیده بگیرید، ایردراپ در هدفش که آگاه کردن شما از رمزارز موردنظر و افزایش اطلاعات مربوط به آن است با شکست مواجه خواهد شد.


در نهایت ایردراپ به روشی فراتر از بازاریابی صرف تبدیل شد. عرضه‌کنندگان رمزارز، ایردراپ را به عنوان روشی برای افزایش ارزش ارز برگزار می‌کردند و در آن به خریداران ارز موردنظر متناسب با موجودی کل حساب‌شان ارز رایگان جایزه می‌دادند. افرادی که روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کردند، به منظور دریافت ارز رایگان باید ارز مورد نظر را می‌خریدند و اگر می‌خواستند سهم بیشتری داشته باشند باید ارز بیشتری خریداری می‌کردند.


معرفی صرافی جدید

موسسان صرافی یا کارگزاری‌ها نیز گاهی برای معرفی صرافی تازه تاسیس خود با ترغیب کاربران با اعطای کوین یا اعتبار و مواردی از این دست، کاربران خود را گسترده‌تر می‌کنند.


جمع‌ آوری اطلاعات

از دیگر موارد استفاده‌ی ایردراپ‌ها می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات از طریق فرم‌های نظرسنجی و موارد مشابه اشاره کرد. استفاده از ایردراپ یکی از روش‌ها برای ترغیب کاربران به پر کردن فرم‌ها می‌باشد، امروزه کمتر کسی زمان و حوصله‌ی پر کردن فرم‌ها در سطح اینترنت را دارد. البته این کار برای آن شخص یا موسسه‌ی ارائه‌دهنده‌ی فرم‌ها نیز سود خواهد داشت، زیرا آنها توانستند با کمترین هزینه، اطلاعاتی را راجع به کاربران به دست آورند که این اطلاعات می‌تواند به آن‌ها در زمینه‌ی تصمیم‌گیری در کسب و کارشان کمک شایانی کند.


معرفی یک کیف‌پول جدید

گاهی شخص یا گروهی اقدام به ایجاد کیف‌پول جدیدی می‌کنند، برای معرفی کیف‌پول خود، ایردراپ‌ها یکی از بهترین و به صرفه‌ترین روش‌ها می‌باشند.


زمان انجام فورک

در شبکه‌ی هر ارز دیجیتال مجموعه‌ای از قوانین توسط برنامه‌نویسان آن ارز دیجیتال نهادینه شده‌اند که تا ابد ثابت هستند، زمانی که به هر دلیلی نیاز به تغییر این قوانین احساس شد، از آنجایی که امکان تغییر مهیا نیست یک انشعاب از آن شبکه ایجاد می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت که برنامه‌ی شبکه‌ی رمزارز اصلی با ایجاد تغییراتی، برنامه‌ی رمزارز منشعب شده را تشکیل می‌دهد. درواقع آنها برای معرفی محصول جدید خود از ایردراپ کمک می‌گیرند.



انواع ایردراپ‌ها

ایردراپ‌ها را می‌توان به سه دسته‌ی Bounty، Standard و Holder تقسیم کرد.

ایردراپ‌های Bounty به شما در ازای ریتوئیت کردن، عضویت در کانال تلگرام و این قبیل فعالیت‌ها توکن رایگان می‌دهند.

ایردراپ‌های Standard در صورت عضویت و ثبت‌نام در یک وبسایت به شما مقداری کوین یا توکن اهدا می‌کنند.

ایردراپ‌های Holder نیز در صورتی که مقدار معینی از ارزی مثلا بیت‌کوین یا اتریوم را در ولت خود نگه‌داری کرده باشید، مقداری توکن برای شما ارسال می‌کنند.


کیف‌پول

شما برای مشارکت و دریافت ایردراپ‌ها به کیف‌پولی نیاز دارید که سازگار با ERC20 باشد، زیرا اکثر ایردراپ‌هایی که ارائه می‌شوند سازگار با ERC20 هستند.

نکته‌ی دیگر در رابطه با کیف‌پول مناسب دریافت ایردراپ این است که این کیف‌پول باید فعال باشد، یعنی شما صرفا برای دریافت ایردراپ آن را تهیه و نصب نکرده باشید.

البته در مواردی که ایردراپ برای معرفی یک کیف‌پول جدید ارئه شده باشد این مشکل برطرف می‌شود.