ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟

کامپاند که یکی از پروتکل های غیرمتمرکز مالی DeFi است، از چندین دارایی رمز نگاری شده برای ارئه این سرویس استفاده می کند و وام مورد نیاز بدون واسطه مالی مانند بانک را قادر می سازد.

کامپاند یک سرویس وام دهی DeFi است که به کاربران اجازه می دهد با واریز به یکی ازچندین استخرهای پشتیبانی شده توسط پلتفرم ، سود ارزهای رمز پایه خود را به دست اورند.

ارز کامپاند چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز کامپاند با نماد اختصاری COPM یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 797.2 میلیون دلار و سهم 0.04 درصدی از کل بازار، در رتبه 94 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین پروتکل کامپاند نوعی پروتکل الگوریتمیک با نرخ بهره مستقل بر روی بلاک چین اتریوم هست که در مسیر رشد خود به یکی از سنگ بناهای صنعت دیفای تبدیل شده. علاوه بر این، ارز دیجیتال COMP با ایجاد بازار مالی کارآمد این اجازه رو به شخص میده تا بدون هیچ محدودیتی دارایی های خودشون رو به پروتکل قرض بدن یا از اون قرض بگیرن.

ویژگی خاص این پروتکل در چیست؟

از نظر ظاهری، استفاده از دارایی‌های رمزنگاری‌شده به عنوان وثیقه برای وام‌گرفتن دارایی‌های رمزنگاری بیشتر، به پروتکل‌های وام غیرمتمرکز دیگر شباهت دارد. جایی که کامپاند برجسته است، توکنیزه کردن دارایی‌های قفل‌شده در سیستم آن‌ها با استفاده از cTokens است.

توکن‌های کامپاند به سادگی توکن های ERC20 است (این استانداردی است که هر کوین دیجیتال اتریوم از آن پیروی می‌کند. این استاندارد نحوه رفتار هر کوین دیجیتال یا توکن را تعریف می‌کند در نتیجه آن تراکنش‌ها قابل پیش‌بینی می‌شوند. سایر ارزهای دیجیتال نیز به تقلید از اتریوم از این استاندارد استفاده می‌کنند)، که وجوه کاربر را به او واریز می‌کنند. با قرار دادن ارز اتر یا ERC20 دیگری مانند USDC در پروتکل، کاربران مقدار معادل cTokens به‌دست می‌آورند. به عنوان مثال، قفل‌کرد ارز دیجیتال USDC در پروتکل، توکن‌های cUSDC (cUSDC  نماینده توکن USDC در پروتکل کامپاند است) ایجاد می‌کند که به طور خودکار به شما سود می‌دهد. در هر زمان می‌توانید cUSDC خود را به ارز دیجیتال USDC معمولی تبدیل و همچنین سود پرداخت‌شده را نیز به صورت ارز دیجیتال USDC دریافت کنید.

چه تعداد توکن COMP در گردش وجود دارد؟

مانند بسیاری از دارایی‌های دیجیتال، فقط تعداد مشخصی از توکن‌های COMP وجود دارد. کل عرضه در 10 میلیون COMP محدود شده و از زمان نوشتن، کمتر از یک سوم آن در گردش است (3.3 میلیون پوند). از این 10 میلیون توکن، بیش از 4.2 میلیون توکن در یک بازه 4 ساله به کاربران کامپاند توزیع می‌شود. دومین تخصیص بزرگ (تقریباً 2.4 میلیون COMP) به سهامداران آزمایشگاه Comound ، Inc اختصاص دارد، در حالی که 2.2 میلیون توکن با یک برنامه 4 ساله واگذاری به بنیان‌گذاران و تیم فعلی کامپاند واگذار می‌شود.

سرانجام، 775،000 COMP مختص مشوق‌های حاکمیت جامعه است و 332،000 توکن باقی مانده به اعضای آینده تیم اختصاص خواهد یافت. نرخ دقیق انتشار COMP با گذشت زمان تغییر می‌کند، زیرا رای‌دهندگان می‌توانند با تصویب پیشنهادی از طریق حاکمیت جامعه، میزان انتشار را افزایش یا کاهش دهند.

هر دارایی بازار خاص خود را دارد و میزان عرضه یا تقاضا در آن بازار نرخ بهره را تعیین می‌کند. مقدار کل cTokens شما با گذشت زمان جمع می‌شود.

به عبارت دیگه پروتکل کامپاند یک پروتکل مالی غیر متمرکز سیستم DeFi هست که به کاربران این امکان رو میده تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، وام بگیرن و سود به دست بیارن. همچنین مکانیسم انجام این کار با ایجاد بازارهای پولی برای ارزهای دیجیتال با تعیین نرخ بهره از طریق الگوریتم هاست. علاوه بر این، پروتکل کامپاند با حمایت کوین بیس ایجاد شده و مبلغی بیش از 10 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده. توکن محبوب پروتکل Compound نیز توکن COMP هست و بر روی بلاک چین اتریوم کد نویسی شده و از توکن های ERC20 هست.

ارز دیجیتال کامپاند بستری هست که در زمنیه امور مالی غیر متمرکز و وام دیجیتال خدمت رسانی می کنه و با توجه محبوبیت و کاربردهایی که داره، افراد زیادی بر روی اون سرمایه گذاری کردن. همچنین همونطور که گفتیم، ارز کامپاند با نماد اختصاری COMP و با پشتیبانی کوین بیس ایجاد شده و فعالیت اون بر پایه فناوری بلاک چین اتریوم هست و از جمله از فعال ترین صرافی های پشتیبانی کننده از ارز کامپاند، Xtheta Global هست که سهمی در حدود 15 درصد از حجم معاملات روزانه اون رو به خود اختصاص داده.


تاریخچه و بنیان گذاران کامپاند Compound

کامپاند توسط دو نفر به نام های رابرت لشنر Robert Lashner و Geoffrey Hayes در سال 2017 تاسیس شد. این دو نفر قبل از تاسیس کامپاند در Postmates که یک سرویس تحویل انلاین غذا می باشد، کار می کردند.
این دو نفر همچنان به سمت های اجرایی در شرکت توسعه نرم افزار پشت پروتکل کامپاند ادامه می دهند. لشنر در حال حاضر مدیر عامل شرکت می باشد و مشغول به کار است و Hayes مدیر ارشد فناوری است.
هر دو بنیانگذار، به ویژه رابرت لشنر تجربه تاسیس شرکت های موفق را دارا می باشند. تیم کامپاند اکنون بیش از ده نفر را شامل می شود و تقریبا نیمی از انها به عنوان مهندس کار می کنند.

بررسی انواع کیف پول ارزدیجیتال comp


بعد از اینکه با ارز دیجیتال کامپاند آشنا شدین و اطلاعاتی در مورد آینده کامپاند به دست اوردین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید Comp رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید کامپاند کنین، با کیف پول های ارز دیجیتال Comp اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال کامپاند دچار مشکل نشین. چون همونطور که می دونین نگه داشتن ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید اون رو به جایی امن انتقال بدین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند می پردازیم.
کیف پول سخت افزاری لجر:

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند، والت سخت افزاری لجر هست. کیف پول Ledger محصول شرکت لجر هست که در دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، وجود داره. کیف پول لجر نانو ایکس از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری هست که علاوه بر دارای بودن رابط کاربری ساده و امنیت فوق العاده، فضای ذخیره سازی بالایی داره. همونطور که می دونین در سال های اخیر اهمیت ارزهای دیجیتال ثابت شده و این واحدهای پول دیحیتالی در حال تسخیر بازار و تتدیل شدن به ارزهای اصلی برای خرید و فروش هستن. به همین دلیل استفاده از کیف پول های سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا کرده.
کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس یا Ledger Nano X یکی از مهم ترین و بهترین کیف پول های موجود در بازار هست و به طور تخصصی برای افراد حرفه ای در زمینه رمز ارزها طراحی شده و قابلیت اتصال به گوشی رو به اون ها میده. همچنین کیف پول Ledger Nano X یک کیف پول چند ارزی هست، یعنی شما می تونین به صورت همزمان چند ارز دیجیتال مختلف رو در این والت ذخیره کنین. علاوه بر این، در هنگام راه اندازی کیف پول سخت افزاری Ledger برای شما کلمات بازیابی داده میشه که در صورت گم کردن یا شکستن والتتون، می تونین کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.
کیف پول نرم افزاری تراست ولت :

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال کامپاند، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یه کیف پول آنلاین هست که به این نوع از والت ها، کیف پول گرم گفته میشه. خرید کامپاند و سایر ارزهای دیجیتال در این والت بسیار امن، سریع و راحت هست. همچنین طراحی ظاهری کیف پول تراست ولت بسیار راحت هست و همین سادگی یکی از دلایل محبوب شدن این والت هست. چون بسیاری از کاربران با تجربه ترجیح میدن کیف پولشون ساده و امن باشه. علاوه بر این، تراست ولت غیر متمرکز هست، بنابراین برای استفاده از اون نیازی به ارائه ایمیل نیست. به این ترتیب درگیر نشدن ایمیل کاربر، باعث ناشناس موندن او در شبکه میشه.
کیف پول نرم افزاری متامسک:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Comp، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول ابزاری هست که منبع نگهداری همه دارایی های یه معامله گر هست. کیف پول ها در دنیای ارزهای دیجیتال پلی بین کاربران و شبکه بلاک چین هست و چگونگی انتخاب یه کیف پول مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های فعالان بازارهای مالی هست. همچنین متامسک یکی از پر کگاربردترین کیف پول ها برای نگهداری و انتقال ارزهای دیجیتال و تراکنش در صرافی های غیر متمرز هست و کاربران زیادی از اون استفاده می کنند. علاوه بر این، کیف پول نرم افزاری متامسک توسط شرکتی به اسم Consensys و در سال 2016 پایه ریزی شده و عوامل سازنده این والت، فعالیت هایی در سطح جهانی دارن و پروژه های متعددی رو به سرانجام رسوندن.
کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت:

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Comp،والت نرم افزاری اتمیک هست. Atomic Wallet نوعی کیف پول چند منظوره یا مولتی کریپتو هست که برای مدیریت ارزهای دیجیتال مختلف مثل ریپل، اتریوم، سولانا، کامپاند و بقیه ارزهای دیجیتال که تعداشون به بیش از 500 ارز دیجیتال می رسه، به کار برده میشه. همچنین در کیف پول اتمیک ولت از جدیدترین تکنولوژی ها و سرویس های یکپارچه بلاک چینی استفاده شده. بنابراین کاربران این امکان رو دارن تا به راحتی مدیریت دارایی خودشون رو در این والت به عهده داشته باشن.
ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Comp چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Compound، اینده کامپاند و کیف پول های ارز دیجیتال Comp بپردازیم. همونطور که گفتیم، پروتکل کامپاند کی پروتکل مالی غیر متمرکز سیستم DeFi هست که به کاربران این امکان رو میده تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، وام بگیرن و سود به دست بیارن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید Comp رو دارین، می تونین از صرافی xdgbit اقدام به خرید کنین.
آینده ارز دیجیتال کامپاند روشن ارزیابی می‌شود. پیش ‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال کامپاند در کوتاه‌مدت، یعنی تا پایان سال‌های 2021 و 2022، به ترتیب تا 892 و 1102 دلار افزایش یابد و در بلند‌مدت، یعنی تا پایان سال‌های 2025 و 2030، تا محدوده قیمتی 1900 و 3200 دلار پرواز کند.
برای خرید ارز comp همانطور که گفتیم ابتدا باید در سایتxdgbit.comعضو شوید و پس از عضویت  می توانید اقدام به خرید و فروش و معامله این ارز و سایر ارزهای دیجیتال نمایید همچنین اگر تجربه کمی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره ما در این زمینه بهره مند شوید و با خیال راحت و کمترین ریسک ممکن معاملات خود را انجام دهید همچنین سایت xdgbit از اولین مرحله تا آخرین مرحله در کنار شما خواهد بود.

برای خرید و فروش این ارز روی لینک زیر کلیک نمایید.

Bitcoin Price (BTC)

  • $38,094.36




Ethereum Price (ETH)

$2,789.00