کیف پول لجر چیست؟ مزایا و معایب به همراه راهنمای استفاده

کیف پول لجر چیست؟ مزایا و معایب به همراه راهنمای استفاده

لجر نانو اس | Ledger Nano S محصول شرکت لجر می باشد که از سال های دور شروع به ساخت و تولید کیف پول های سخت افزاری نمود. شرکت لجر از سال 2014 کار خود را آغاز کرد، محصولات این شرکت از ابتدا تا امروزه بسیار پر فروش بوده اند. لجر بلو ، کیف پول لجر نانو اس ، لجر نانو ایکس محصولات این شرکت هستند که البته لجر نانو ایکس در سال 2019 رونمایی شد

معرفی کیف پول لجر

احتمالاً در مورد انواع مختلف کیف‌های ارز دیجیتال مطالب زیادی شنیده‌اید، با این وجود، چنین گزینه‌های متنوعی، انتخاب معتبرترین آنها را دشوار می‌کند. امروز، به کیف پول Ledger Nano S نگاهی خواهیم انداخت و بررسی خواهیم کرد که چقدر امنیت دارد.

Ledger Nano S یکی از محبوب‌ترین و توصیه شده‌ترین کیف‌های ارز دیجیتال موجود در بازار است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که شما برای ذخیره‌سازی بیت کوین‌های خود در واقع باید کیف پول Ledger را خریداری کنید.

در این بررسی، ما کیف پول لجر را به شما معرفی می‌کنیم و نحوه کار با آن را توضیح می‌دهیم. ما همچنین مزایا و معایب و همچنین ویژگی‌های امنیتی آن را بررسی خواهیم نمود. در آخر، نحوه تنظیم و همچنین دریافت و ارسال ارز را به شما نشان خواهیم داد.

این بحث را ابتدا با نگاه کلی بر مزایا و معایب و سپس با معرفی کامل کیف پول لجر شروع می‌کنیم:

مزایا

  • امنیت بسیار بالا
  • حفاظت در مقابل آسیب فیزیکی
  • پشتیبانی از بیش از ۱۵۰۰ ارز و توکن

معایب

  • قیمت بالا


  •  

    کیف پول سخت‌ افزاری لجر چیست؟

    قبل از اینکه نحوه عملکرد کیف پول سخت افزاری را توضیح دهیم، بهتر است نحوه عملکرد کیف پول نرم افزاری را درک کنید.

    اکثر مردم ارزهای رمزنگاری شده خود را در کیف پول نرم افزاری ذخیره می‌کنند که می‌تواند از طریق رایانه / لپ تاپ یا دستگاه همراه دانلود شود. این کیف‌ها مزایای زیادی دارند، از جمله اینکه برای ارسال ارز به شخص دیگر بسیار راحت هستند و همچنین رایگان هستند.

    با این حال، آنها گاهی اوقات در معرض هک شدن قرار دارند. این به این دلیل است که یک هکر قادر به نصب بدافزار بر روی دستگاه و آلوده کردن رایانه کاربر به وسیله کی‌لاگر است که به وی امکان می‌دهد کلیدهای خصوصی کیف پول شما و ارزهای دیجیتال ذخیره شده در آنها را بدزدد.

    این تفاوت کیف پول‌های سخت افزاری مانند Nano Ledger S است. به جای اینکه کلیدهای خصوصی و ارزهای رمزپایه شما روی یک پلتفرم نرم افزاری نگهداری شوند، آنها بر روی یک دستگاه سخت افزاری فیزیکی نگهداری می‌شوند! این همچنین بدان معنی است که ارز‌های شما همیشه بصورت آفلاین نگه داشته می‌شوند و دسترسی از راه دور را برای دیگران غیرممکن می‌کند.

    اگر یک هکر بخواهد ارزهای رمزنگاری شده در کیف پول لجر شما را بدزدد، نه تنها باید دستگاه را بدزدد، بلکه به پین ​​مخفی شما نیز احتیاج دارد. ویژگی‌های امنیتی حتی از این هم بیشتر است، اما بعداً در مورد آن با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد!

    نحوه راه اندازی لجر نانو اس

    برای تنظیم و پیکربندی کیف پول آکبند Ledger Nano S مراحل زیر را طی نمایید این مراحل بسیار ساده بوده و هرکس بدون داشتن دانش خاصی می تواند آن را راه اندازی نمایید. این مراحل عبارتند از:

    • اتصال به رایانه: لجر نانو اس خود را به رایانه متصل نمایید و آن را روشن نمایید. برای اتصال ایمن از کابل micro-USB که در جعبه وجود دارد استفاده نمایید.
    • تنظیم کد پین: پس از روشن شدن صفحه دستگاه، از شما سوال می شود که آیا می خواهید آن را به عنوان یک دستگاه جدید پیکربندی نمایید. برای تأیید از دکمه های بالا استفاده نمایید و یک کد پین 4 تا7 رقمی وارد نمایید. هربار که عددی را انتخاب می نمایید با فشار دادن هر دو کلید آن را تایید کنید. این کد را خوب به خاطر بسپارید یا آن را در یک جای امن ذخیره نمایید. چون هربار که بخواهید از دستگاه استفاده نمایید باید آن را وارد نمایید.
    • کلمات ریکاوری را یاداشت نمایید. در مرحله بعد لجر نانو اس مجموعه از 24 کلمه را به شما نشان می دهد که این کلمات به صورت تکی روی صفحه نمایش داده می شود، با فشردن کلید سمت راست به کلمه بعدی می روید . همه این کلمات را به ترتیب و با دقت در یک جا ( مثل دفتر یاداشت در جعبه) یاداشت نمایید و آن را در یک مکان امن قرار دهید. مراقب باشید این کدها را گم نکنید چون روش دیگری بجزء این کدها برای بازیابی دارای های شما وجود ندارد.
    • کلمات خود را تایید نمایید: پس از یاداشت کردن کلمات ، دستگاه از شما می خواهد که آن ها را تایید نمایید. برای اینکار کافی است که با استفاده از دو دکمه کناری کلمات را عوض کنید و هنگامی که به کلمه یاداشت شده رسیدید با فشار دادن هر دو دکمه آن را تایید نمایید.
    • برنامه لجر لایو - Ledger Live را روی کامپیوتر خود نصب نمایید. این یک برنامه برای کیف پول سخت افزاری شما است. این برنامه را می توانید از وب سایت Ledger دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید Ledger Live را روی تلفن همراه خود نیز نصب نمایید.
    • Ledger Live را تنظیم نمایید و برنامه ارز مورد نظر خود را نصب نمایید. این برنامه ها را از طریق این لینک از سایت لجر می توانید دانلود نمایید.
    • ایجاد کیف پول ها و ارسال ارزها: برای ایجاد کیف پول ها برای ارزهای خود عملیات نمایشی روی صفحه نمایش را دنبال کنید و ارزها را روی آن ذخیره نمایید.

    • بازیابی کیف پول لجر نانو اس

      در صورت عدم دسترسی به دستگاه، فراموشی پین‌کد یا گم شدن عبارت بازیابی، باید مراحل زیر را انجام دهید.

      عدم دسترسی به دستگاه

      در صورت گم، سرقت یا خراب شدن کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، عبارت بازیابی‌تان را در هر کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری که از عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای پشتیبانی می‌کند (مانند کیف پول کوینومی)، وارد کنید. برای این کار به عبارت بازیابی که در هنگام نصب دستگاه توصیه کرده بودیم روی کاغذ یادداشت کنید، نیاز دارید. بدون داشتن عبارت بازیابی امکان ریکاوری والت Ledger Nano S  وجود ندارد و عملا ارزهای شما از دست رفته است.

      فراموشی پین‌کد

      1. بعد از 3 بار وارد کردن اشتباه رمز عبور، کیف پول لجر نانو اس به تنظیمات کارخانه بازگشته و کلیدهای خصوصی را از محل ذخیره امن خود پاک می‌کند.
      2. پس از ریست شدن دستگاه، کافی است والت را با استفاده از عبارت بازیابی ریکاوری کنید.
      3. سپس یک پین‌کد جدید انتخاب کرده و این بار آن را روی کاغذ یادداشت کرده و در جای امنی کنار عبارت بازیابی نگهداری کنید.

      گم شدن عبارت بازیابی

      1. در صورتی که عبارت بازیابی کیف پول Ledger Nano S را گم کرده‌اید، بهتر است سریعا رمز ارزهایتان را به یک حساب موقت دیگر مانند صرافی یا یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری دیگر ارسال نمائید. 
      2. 3 بار رمز عبور را اشتباه وارد کرده تا کیف پول لجر ریست شود.
      3. حالا دوباره یک والت جدید بسازید.
      4. ارزها را از حساب موقت به دستگاه با والت جدید منتقل کنید.

      اگر هم کیف پول و هم عبارت بازیابی را گم کرده باشید، امکان ریکاوری والت وجود ندارد.