اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. همچنین یک پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز است که می تواند برنامه های متنوعی را اجرا کند - از جمله کل جهان DeFi. اتریوم که در سال 2015 راه اندازی شد، پس از بیت کوین، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. اما بر خلاف بیت کوین، این پول دیجیتالی ساخته نشده است. درعوض، بنیانگذاران اتریوم اقدام به ساخت نوع جدیدی از پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز جهانی کردند که امنیت و باز بودن بلاک چین ها را در نظر گرفته و این ویژگی ها را به طیف وسیعی از برنامه ها گسترش می دهد.

از نحوه خرید و نحوه عملکرد آن گرفته تا قراردادهای هوشمند و ETH2، راهنمای کامل مبتدیان برای دومین ارز دیجیتال بزرگ

از نحوه خرید و نحوه عملکرد آن گرفته تا قراردادهای هوشمند و ETH2، راهنمای کامل مبتدیان برای دومین ارز دیجیتال بزرگ

همه چیز از ابزارها و بازی‌های مالی گرفته تا پایگاه‌های داده پیچیده در حال حاضر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند. و پتانسیل آینده آن تنها توسط تصورات توسعه دهندگان محدود می شود. همانطور که بنیاد غیرانتفاعی اتریوم می گوید: "اتریوم را می توان برای کدگذاری، غیرمتمرکز کردن، ایمن کردن و تجارت تقریباً هر چیزی استفاده کرد."

  • می توانید آخرین قیمت ها را در صفحه دارایی اتریوم کوین بیس بررسی کنید.

  • اتریوم به یک وسیله سرمایه گذاری و ذخیره ثروت محبوب تبدیل شده است (و می تواند مانند بیت کوین برای ارسال یا دریافت ارزش بدون واسطه استفاده شود).

  • بلاک چین اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های متنوعی بسازند و اجرا کنند : همه چیز، از بازی‌ها و پایگاه‌های داده پیشرفته گرفته تا ابزارهای مالی غیرمتمرکز پیچیده - به این معنی که آنها به بانک یا هیچ موسسه دیگری در وسط نیاز ندارند. 

  • برنامه های مبتنی بر اتریوم با استفاده از "قراردادهای هوشمند" ساخته می شوند. قراردادهای هوشمند ، مانند قراردادهای کاغذی معمولی، شرایط یک توافق را بین طرفین تعیین می کنند. اما برخلاف قراردادهای قدیمی، قراردادهای هوشمند به طور خودکار زمانی اجرا می شوند که شرایط برآورده شوند، بدون نیاز به هر یک از طرفین شرکت کننده که بدانند طرف معامله چه کسی است - و بدون نیاز به هر نوع واسطه. 

  • اتریوم مانند بیت کوین یک پروژه متن باز است که تحت مالکیت یا اداره یک فرد واحد نیست. هر کسی با اتصال به اینترنت می‌تواند یک گره اتریوم را اجرا کند یا با شبکه تعامل داشته باشد.

  • دقیقاً مانند بلاک چین غیرمتمرکز بیت کوین که به هر دو غریبه در هر کجای دنیا اجازه می دهد بدون بانک در وسط پول ارسال یا دریافت کنند، قراردادهای هوشمندی که روی بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم اجرا می شوند به توسعه دهندگان این امکان را می دهند تا برنامه های پیچیده ای بسازند که دقیقاً طبق برنامه ریزی شده بدون توقف و سانسور اجرا شوند. ، کلاهبرداری یا دخالت شخص ثالث . 

نوآوری‌های رایج مبتنی بر اتریوم شامل استیبل کوین‌ها (مانند DAI که ارزش آن به دلار با قرارداد هوشمند مرتبط است)، برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (که در مجموع به عنوان DeFi شناخته می‌شوند) و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز (یا Dapps) هستند.