افزایش معامله‌گران در پروتکل‌های حفظ حریم Monero، Kyber Network و Tornado Cash

افزایش معامله‌گران در پروتکل‌های حفظ حریم  Monero، Kyber Network و Tornado Cash

با وجود اینکه جنگ، تورم فزاینده و قیمت های بالای تاریخی نفت، سرمایه گذاران را نسبت به آینده نامطمئن کرده است، سهام و ارزهای دیجیتال در 9 مارس جهش قابل توجهی داشتند. قیمت بیت کوین ( BTC ) در ساعات اولیه معاملاتی به 42600 دلار افزایش یافت و چندین آلتکوین نیز با افزایش دو رقمی دنبال شدند. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که بیشترین سود در 24 ساعت گذشته Monero ( XMR) ، شبکه Kyber (KNC) و Tornado Cash (TORN) بوده‌اند که Zcash ( ZEC ) جایزه افتخاری کسب کرده است.

به نظر می رسد افزایش صعودی بیت کوین و نیاز فوری به تراکنش های رمزنگاری محافظت شده به نفع XMR، TORN و KNC باشد.

به نظر می رسد افزایش صعودی بیت کوین و نیاز فوری به تراکنش های رمزنگاری محافظت شده به نفع XMR، TORN و KNC باشد.

مونرو Monero

Monero یکی از طولانی‌ترین پروتکل‌های متمرکز بر حفظ حریم خصوصی در بازار ارزهای دیجیتال است و این پروژه در میان سرمایه‌گذارانی که به دنبال انجام معاملات خصوصی و ناشناس هستند، محبوب است. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که قیمت XMR با افزایش 186 درصدی حجم معاملات 24 ساعته آن از پایین‌ترین قیمت 153 دلار در 7 مارس به 208.82 دلار در روز به بالاترین قیمت روزانه 153 دلار در 9 مارس 36 درصد افزایش یافت.


نمودار 4 ساعته XMR/USD. منبع: TradingView

افزایش قیمت Monero در حالی است که افزایش نگرانی‌های نظارتی جهانی و تحریم‌ها ممکن است کاربران کریپتو را به سمت پروتکل‌های متمرکز بر حفظ حریم خصوصی سوق داده باشد تا از توقیف یا مسدود شدن دارایی‌هایشان جلوگیری کنند.


شبکه کیبر Kyber Network

شبکه Kyber در پلتفرم های تبادل و تجمیع غیرمتمرکز چند زنجیره ای شاهد افزایش 37 درصدی قیمت از 2.33 دلار در 7 مارس به بالاترین قیمت روزانه 3.19 دلار در 8 مارس  بود، این شبکه از اوایل سال 2022 تا اکنون حجم معاملاتی 24 ساعته آن تا 222 درصد رشد را شاهد بوده است.  داده های VORTECS™ از Cointelegraph Markets Pro شروع به شناسایی چشم انداز صعودی برای KNC در 22 ژانویه، قبل از افزایش اخیر قیمت کردند.




امتیاز VORTECS™ (سبز) در مقابل قیمت KNC. منبع: Cointelegraph Markets Pro

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، امتیاز VORTECS™ برای KNC در 22 ژانویه به 77 رسید، حدود 48 ساعت قبل از اینکه قیمت در شش هفته آینده 148.58 درصد افزایش یابد. شتاب برای KNC به دنبال انتشار Kyber 3.0 در اواخر ژانویه و راه اندازی پروتکل در 6 مارس در Arbitrum است که وعده می دهد زمان تراکنش های سریع تری را با کارمزد کمتر ارائه می دهد.

تورنادو نقدی Tornado cash

Tornado cash یک پروتکل غیرمتمرکز و غیر محرمانه است که با شکستن پیوند زنجیره ای بین آدرس های مبدا و مقصد، تراکنش های رمزنگاری خصوصی را فراهم می کند. داده های VORTECS™ از Cointelegraph Markets Pro شروع به شناسایی چشم انداز صعودی برای TORN در 8 مارس، قبل از افزایش اخیر قیمت کردند.

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، امتیاز VORTECS™ برای TORN در 7 مارس شروع به افزایش کرد و در 8 مارس به بالاترین سطح 87 رسید، حدود یک ساعت قبل از اینکه قیمت در روز بعد 32.7٪ افزایش یابد. افزایش قیمت TORN به دنبال انتشار شبکه رله های غیرمتمرکز جدید پروتکل است که به حفظ حریم خصوصی در طول فرآیند برداشت در پلت فرم کمک می کند. کسانی که علاقه مند به عضویت در شبکه رله هستند، باید حداقل 300 TORN را به اشتراک بگذارند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر 1.732 تریلیون دلار است و نرخ تسلط بیت کوین 42.4 درصد است.




امتیاز VORTECS™ (سبز) در مقابل قیمت TORN. منبع: Cointelegraph Markets Pro