یوبی‌سافت توکن‌های NFT یا معادل فارسی آن غیرمثلی را در بازی‌های خود به‌کار می‌گیرد

یوبی‌سافت توکن‌های NFT یا معادل فارسی آن غیرمثلی را در بازی‌های خود به‌کار می‌گیرد

ناشر اصلی بازی Ubisoft آیتم‌های NFT درون بازی را در بازی‌های خود پیاده‌سازی می‌کند که با Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint شروع می‌شود. پلتفرم کوارتز NFT یوبی سافت بر روی تزوس، یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام، اجرا می شود.

یوبی سافت به اولین شرکت بزرگ بازی سازی تبدیل شد که NFT های درون بازی را راه اندازی کرد

یوبی سافت به اولین شرکت بزرگ بازی سازی تبدیل شد که NFT های درون بازی را راه اندازی کرد

یوبی سافت اولین ناشر بزرگ بازی های ویدیویی بود که به فضای بلاک چین علاقه مند شد و در چند سال گذشته نمونه های اولیه بازی های کریپتو را آزمایش کرد و از استارت آپ ها حمایت کرد. اما اکنون این غول بازی در واقع NFTها را  در یکی از فرنچایزهای اصلی خود در یک ابتکار جدید که روی Tezos اجرا می شود، پیاده سازی خواهد کرد .


امروز، ناشر Assassin's Creed و Just Dance، Ubisoft Quartz را معرفی کرد، پلتفرمی که به بازیکنان امکان می‌دهد آیتم‌های درون بازی را که به عنوان NFT در بلاک چین تزوس توکن می‌شوند، کسب کرده و خریداری کنند . Quartz برای اولین بار در نسخه رایانه شخصی Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint، آخرین بازی آنلاین از سری تیراندازی تاکتیکی طولانی مدت، عرضه خواهد شد.


شرکت یوبی‌سافت، غول صنعت بازی‌های رایانه‌ای پس از سال‌ها تلاش در حوزه ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی، اکنون بازی‌های خود را به سطح بالاتری می‌برد. این ناشر بازی‌های ویدئویی قرار است استفاده از توکن‌های غیرمثلی را از بازی گوست‌ریکان بریک‌پوینت (Ghost Recon Breakpoint) شروع کند. پلتفرم توکن‌های غیرمثلی یوبی‌سافت به نام کوارتز (Quartz)، بر روی تزوس که یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام است، اجرا می‌شود.


Quartz به صورت بتا در 9 دسامبر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، برزیل و استرالیا عرضه خواهد شد. بازیکنان Ghost Recon Breakpoint که در بازی به سطح 5 XP رسیده اند می توانند به دراپ های NFT دسترسی داشته باشند. نسخه منتشر شده یوبی سافت می گوید که بازیکنان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند تا یک کیف پول Tezos برای استفاده در بازی ایجاد کنند.


یوبی‌سافت از نسخه‌های NFT خود به عنوان «Digits» یاد می‌کند و قصد دارد NFT‌های رایگان را برای کاربران اولیه در 9، 12 و 15 دسامبر منتشر کند، با برنامه‌ریزی‌های بعدی برای سال 2022. همراه با پیامی که ابتکارات آتی را اذیت می کند: "این تازه شروع است..."


یک NFT به طور موثر به عنوان یک رسید برای یک آیتم دیجیتالی کمیاب عمل می کند، و در حالی که تصاویر دیجیتال و تصاویر نمایه محبوب بوده اند، می توانند آیتم های بازی ویدیویی را نیز نمایش دهند. Ethereum آلات بازی هیولا مبارزه Axie بی نهایت در حال حاضر بزرگترین بازیکن در فضا، racking تا بیش از 3.6 میلیارد $ در حجم معاملات تا به امروز، در هر CryptoSlam .


نیکلاس پوارد، معاون آزمایشگاه نوآوری استراتژیک یوبی‌سافت، در نسخه‌ای گفت: کوارتز یوبی‌سافت اولین بلوک ساختمانی در چشم‌انداز بلندپروازانه ما برای توسعه یک متاور واقعی است. و بدون غلبه بر محدودیت‌های اولیه بلاکچین برای بازی، از جمله مقیاس‌پذیری و مصرف انرژی، نمی‌تواند زنده شود.»


بخش اعظم اعلامیه امروز یوبی سافت بر تفاوت تاثیرات زیست محیطی بین بلاک چین اثبات سهام Tezos و بیت کوین انرژی بر تاکید دارد .


تزوس ادعا می‌کند که یک تراکنش در شبکه‌اش «بیش از ۲ میلیون برابر انرژی کمتری» نسبت به بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو مصرف می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که یک تراکنش منفرد Tezos تقریباً به اندازه یک ویدیوی جریانی 30 ثانیه‌ای انرژی مصرف می‌کند، در حالی که برآورد می‌شود یک تراکنش بیت‌کوین با تأثیرات زیست‌محیطی یک سال کامل و بدون وقفه پخش فیلم ویدیویی اندازه‌گیری شود.


تأثیرات محیطی محسوس فناوری بلاک چین در گذشته واکنش‌هایی را در بازار سنتی بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است، از جمله اخیراً زمانی که بازی ترسناک Dead by Daylight از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک شخصیت جدید در قالب NFT پرده برداری کرد.


در حالی که HashCraft هرگز منتشر نشد، یوبی‌سافت چند آزمایش کوچک را در این فضا انجام داد: پروژه NFT با محوریت خیریه Rabbids Token ، و همچنین One Shot League امسال ، اسپین آف بازی محبوب فوتبال فانتزی NFT، Sorare . در ماه اکتبر، یوبی‌سافت اولین سرمایه‌گذاری واقعی خود را در یک استارت‌آپ کریپتو انجام داد و در دور سرمایه‌گذاری 65 میلیون دلاری Animoca Brands شرکت کرد و برنامه‌های خود را برای همکاری با این شرکت در بازی‌های مبتنی بر NFT تأیید کرد.


سایر ناشران بزرگ بازی نیز به این فضا چشم دوخته اند: اسکوئر انیکس در ماه نوامبر برنامه های خود را برای توسعه بازی های NFT اعلام کرد ، در حالی که اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز اخیرا NFT ها را به عنوان "بخش مهمی از آینده صنعت ما بر اساس پیشروی" توصیف کرد. ”