ورلد کوین (Worldcoin) چیست؟ بخاطر انسان‌بودن توکن WLD بگیرید!

ورلد کوین (Worldcoin) چیست؟ بخاطر انسان‌بودن توکن WLD بگیرید!

ورلد کوین ارز دیجیتالی است که توسط شرکت اوپن اِی‌آی، سازنده چت‌جی‌پی‌تی ساخته شده و با مکانیزمی به اسم «اثبات شخصیت» کار می‌کند. طبق ادعای سازنده‌های ورلدکوین، این ارز دیجیتال روند احراز هویت را ساده‌تر می‌کند.

مدت‌ها بود که ارز دیجیتال پرسروصدایی وارد بازار نشده بود و حالا پس از عرضه ورلد کوین، می‌توان انتظار داشت که بازار ارزهای دیجیتال تکانی دوباره به خود ببیند. در این مقاله قصد داریم بفهمیم ورلد کوین چیست و به چه کاری می‌آید. در ادامه همچنین توکن WLD را هم زیر ذره‌بین خواهیم برد.


ورلد کوین چیست؟

سم آلتمن (Sam Altman)،‌ مدیرعامل اوپن اِی‌آی، در اولین روز مرداد ماه اعلام کرد پروژه ورلد کوین به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. او در صحبت‌های خود از توکن WLD به‌عنوان توکنی یاد کرد که مردم می‌توانند با استفاده از آن یک شخصیت منحصربه‌فرد داشته باشند.
کمی پس از راه‌اندازی این پروژه، ۲میلیون کاربر جذب این پلتفرم شدند. در حال حاضر، کاربرانی که از نقاط جغرافیایی خاص اقدام به ثبت نام در ورلد کوین کنند، جایزه خواهند گرفت. ۳۵ شهر در ۲۰ کشور جهان شامل برنامه جایزه ورلد کوین هستند.
بخش عجیب داستان ورلد کوین هم همین است؛ چرا یک پروژه باید چنین کاری انجام دهد. در حال حاضر هر کاربر با ثبت نام مقداری توکن دریافت می‌کند که عدد قابل‌توجهی نیست.
به‌گفته برخی کارشناسان، ورلد کوین به‌دنبال جمع‌کردن اطلاعات هویتی چندین میلیون کاربر است تا بتواند از این طریق فعالیت‌های گسترده‌تری انجام دهد و جای پای محکم‌تری در بازار پیدا کند.
حالا اصلاً ورلد کوین به چه دردی می‌خورد؟ با عرضه رسمی این پروژه چه دردی از دنیا دوا خواهد شد؟ 
در واقع پروژه ورلد کوین دوای درد احراز و تأیید هویت افراد در فضای دیجیتال است. در حال حاضر تلفن‌های همراه یا با حسگرهای اثر انگشت کار می‌کنند یا از اسکن چهره برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کنند. استفاده از رمز عبور و نام کاربری هم شیوه مرسوم دیگری برای احراز هویت کاربران است.
با ظهور ورلدکوین این سخت‌گیری‌ها بیش از پیش خواهد شد؛ کاربران با استفاده از ورلدکوین سطح دیگری از امنیت در ارتباط با اطلاعات هویتی‌شان را تجربه خواهند کرد و در بستری غیرمتمرکز این اطلاعات را ذخیره می‌کنند.