متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

متاورس متشکل از واژه (Meta) و (Verse) بوده که به معنای فرا جهان است. به بیان ساده، متاورس یک دنیای مجازی است که به موازات زندگی واقعی ما حرکت می کند. متاورس با فناوری‌هایی مانند وب 3.0 ، دارایی‌های دیجیتال، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی (AI)و اینترنت اشیا (IoT) ادغام شده است.

افراد در این بستر می توانند از کار کردن، خرید کردن، ملاقات دوستان و شرکت در رویدادها در فضاهای سه بعدی که ترکیبی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک چین است، لذت ببرند.


نحوه کسب درآمد از متاورس

از مهم ترین روش های کسب درآمد می‌توان به بازی‌های ویدؤیی ( play to earn)، خرید و فروش NFT، زمین های متاورس و سرمایه گذاری در ارزهای متاورس اشاره کرد.

بازی‌های متاورس

بازی‌های مبتنی بر بلاک چین به بازیکنان در ازای زمانی که به بازی اختصاص می دهند و مهارتی که درانجام آن بازی دارند، دارایی‌های درون بازی و ارزهای دیجیتال پاداش می‌دهند.

بیشتر بازی‌های P2E برای شروع  نیاز به سرمایه گذاری دارند. تمام اقلام درون بازی به عنوان یک دارایی رمزنگاری شده به نام ان اف تی (NFT) شناخته می شوند و میتوان آن ها را دربازارهایی مانند Opensea  خرید و فروش کرد. بازار  Opensea از بزرگترین و محبوب ترین مارکت پلیس ها برای معاملات NFT در جهان است. بازیکنان اغلب برای افزایش پتانسیل درآمدی خود باید آیتم های درون بازی را خریداری یا مجددا ارتقاء دهند.

زمین های متاورس

املاک و مستغلات مجازی با سرمایه گذاری شرکت ها و برند های بزرگ، از نظر تقاضا و قیمت‌ رونق زیادی را تجربه کرده است.

در اوایل سال 2021، کاربران می‌توانستند قطعات کوچکی از زمین های سندباکس(The Sandbox) و دسنترالند(Decentraland) را با قیمت کمتر از 1000 دلار صاحب شوند. در پایان سال، همان زمین ها در بازارهای ثانویه با بیش از چندین برابر قیمت اولیه به فروش می رسید.

قطعات زمین در متاورس ها NFT هایی هستند که روی بلاک چین ذخیره می شوند. قبل از خرید املاک مجازی در متاورس مد نظر خود، حتما تحقیق کنید. هر چه موقعیت زمین شما به میدان ها و اماکن اصلی نزدیک تر باشد، زمین شما باارزش تر خواهد بود.