شرکت های استخراج بیت کوین از افزایش قیمت بیت کوین سود می برند

شرکت های استخراج بیت کوین از افزایش قیمت بیت کوین سود می برند

در طول روند صعودی قیمت بیت کوین در سال 2017 ، هیچ گونه تجهیزات استخراج ارز رمزنگاری شده در بازار سهام ذکر نشده بود. این بار شرایط متفاوت است. تنها در ماه گذشته ، قیمت سهام شرکت های استخراج بیت کوین Riot Blockchain، Inc. ( RIOT ) و Marathon Patent Group، Inc. ( MARA ) به ترتیب 145 و 332 درصد افزایش یافته است. Canaan Inc. مستقر در چین ( CAN ) در همان بازه زمانی شاهد افزایش 91 درصدی قیمت آن بوده است.

افزایش موج قیمت بیت کوین ( BTCUSD ) باعث افزایش قیمت سهام شرکت های استخراج بیت کوین شده است.

افزایش موج قیمت بیت کوین ( BTCUSD ) باعث افزایش قیمت سهام شرکت های استخراج بیت کوین شده است.

چرا قیمت شرکت های استخراج بیت کوین افزایش یافت؟ 

از آنجایی که بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده دارایی جدیدی هستند ، ارزش گذاری برای این شرکت ها تابع تقاضای دارایی ها در بازار است و نه اساس تجاری آنها. قیمت بالاتر به معنی حاشیه سود بیشتر برای این شرکت ها است.


اگرچه طرفداران بیت کوین ادعا می کنند که هرکسی می تواند آن را استخراج کند ، اکوسیستم استخراج ارزهای دیجیتال تحت سلطه تجهیزات صنعتی است . این در درجه اول به دلیل تجهیزات و هزینه های قابل توجه برق مربوط به این فعالیت است. سطح دشواری الگوریتم مورد استفاده برای اعطای بیت کوین که با گذشت زمان متفاوت است ، ارقام مصرف برق را نیز افزایش می دهد. در زیر یک آستانه قیمت مشخص ، استخراج بیت کوین به یک عملیات ناپایدار برای معدنچیان جداگانه و مزارع کوچک معدنی در زمان های ناب در نوسانات وحشی قیمت ارزهای رمزنگاری شده تبدیل می شود.


شرکت های استخراج ارزهای رمزنگاری شده با خرید عمده تجهیزات و کارکردن در مقیاس وسیع برای صرفه جویی در هزینه های برق هزینه های ثابت خود را کاهش می دهند. این تاکتیک ها آنها را قادر می سازد تا در طول رکود قیمت ، آب و هوا را از دست بدهند. برعکس نیز صادق است - به عنوان مثال ، سود عملیات استخراج بیت کوین با افزایش قیمت بیت کوین (و سایر ارزهای رمزنگاری شده) افزایش می یابد.


در مارس سال گذشته ، هنگامی که تعطیلی همه گیر جهانی اعلام شد ، Riot Blockchain و Marathon Patent Group سهام پنی بودند . از آن زمان به بعد ، بیت کوین به عنوان حصاری در برابر بی ثباتی اقتصاد کلان ظاهر شد و سرمایه گذاران نهادی به دنبال آن هستند. با افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین ، قیمت سهام Riot و Marathon از مارس به ترتیب 2627 و 2670 درصد شگفت انگیز افزایش یافته است. جای تعجب نیست که شرکتها طی آخرین تماس های خود از سرمایه گذاری بیشتر در تجهیزات معدن و توسعه عملیات خود خبر دادند.


آیا شرکت های استخراج بیت کوین خرید هستند؟

نقطه قوت فعلی قیمت برای شرکت های استخراج بیت کوین این است که زمانی که قیمت بیت کوین خلأ ایجاد می کند ، ارزش ها سقوط می کند. به عنوان مثال ، Marathon Patent و Riot Blockchain زیان هایی را گزارش کردند و قیمت سهام آنها در بیشتر سال 2019 ثابت ماند زیرا بیت کوین در تلاش بود تا از اغما در قیمت خود خارج شود. با این حال ، ارتباط نزدیک بین قیمت بیت کوین و ارزش سهام شرکت های استخراج رمزنگاری ، مالی و مدیریت بدی را پنهان نمی کند. به عنوان مثال ، سرمایه گذاران سه ماه گذشته سهام کنعان را در میان روند افزایشی قیمت بیت کوین فروختند ، پس از آنکه این شرکت گزارش ضررهای سه ماهه و کاهش موجودی ها را داد. همچنین این واقعیت وجود دارد که بیت کوین ، پردرآمدترین ارزهای رمزنگاری شده ، دارای محدودیت عرضه 21 میلیون است. برای حفظ سود خود ، ماینرها باید به منابع درآمد جایگزین مانند معاملات در بلاک چین بیت کوین روی آورند.


بدون ریسک با 100000 دلار پول نقد مجازی رقابت کنید

مهارت های تجاری خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما آزمایش کنید. با هزاران معامله گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا تغییر دهید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود ، معاملات خود را در یک محیط مجازی انجام دهید. استراتژی های معاملاتی را طوری تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید ، تمرین مورد نیاز خود را انجام داده باشید.