خرید و فروش کاردانو Cardano ADA و یا استیکینگ ( سپرده گذاری مانند سپرده گذاری بانکی ) کدام بهتر است؟

خرید و فروش کاردانو Cardano ADA و یا استیکینگ ( سپرده گذاری مانند سپرده گذاری بانکی ) کدام بهتر است؟

در صورتی که تصمیم داشته باشید به استیک (stake) کاردانو (همان توکن آدا) بپردازید، در قبال سرمایه‌گذاری که انجام داده‌اید به صورت دوره‌ای مقداری سود به حساب شما واریز می‌شود. فرآیند استیکینگ همچنین به عملکرد بهتر شبکه کاردانو نیز کمک می‌کند چراکه طی آن اعتبارسنج‌ها (validators) جهت ایجاد بلاک‌های جدید انتخاب می‌شوند که این بلاک‌ها در واقع قلب تپنده کاردانو بوده و تراکنش‌ها در این بلاک‌ها انجام می‌شود. مقدار سود دریافتی از کاردانو به پلتفرم، مقدار و مدت زمان قفل ماندن دارایی شما بستگی دارد. برای نمونه کیف پول اتمیک والت برای استیک کردن کاردانو سود سالیانه ۵ درصد و کیف پول گواردا ود سالیانه نزدیک به ۷ درصد ارائه می دهد.

کسب درآمد از استیک کردن کاردانو Cardano ADA

کسب درآمد از استیک کردن کاردانو Cardano ADA

آموزش استیک کردن کاردانو ، حداقل مقدار استیک و سود چقدر است؟


کاردانو یک رمز ارز خوب برای استیکینگ است. برای خرید کاردانو می توانید بعد از ثبت نام در صرافی ایکس دی جی بیت XdgBit  با احراز هویت سریع و آسان و صرفا با ارسال مدارک و ثبت کارت بانکی به خرید و فروش بپردازید.

استیکینگ در واقع یکی از راه‌های اصلی سود دهی در بازار رمز ارز‌ها و دنیای ارز‌های دیجیتال است. توکن کاردانو «آدا» نام دارد و استیکینگ مثل سودی است که بانک سالانه در قبال سرمایه‌ای که در بانک قرار داده‌اید به شما می‌پردازد.

استیکیگ یا همان سپرده گذاری دارایی می باشد که در دنیای رمز ارز ها شرکت ها و صرافی هایی هستند که در اذای امانت گذاری دارایی خود در رمز ارز ها و متناسب با هر رمز ارز درصد مشخصی سود سالانه می پردازند که کاردانو نیز قابلیت سپرده گذاری دارد و از رمز ارز هایی است که ارزش این کار را دارد و از امتیازان استیکیگ رمز ارز ها به ویژه رمز ارزهایی با پشتوانه قوی و شبکه گسترده این است که هم ارزش دارایی شما حفظ و سود سالانه ای خواهید داشت و هم از بی ارزش شدن ریال در مقابل سایر ارز ها به دلیل تورم در امان خواهید بود و فقط در صورتی متضرر خواهید شد که رمز ارز انتخابی برای سپرده گذاری شما بی ارزش شده و یا قیمت دلار در ایران ریزش شدید داشته باشد که می توان با انتخاب ارز های با پشتوانه قوی تر از مورد اول جلوگیری نمود و برای قیمت دلار نیز می توان در زمانی که قیمت دلار پایین است اقدام به تامین تتر نمود و در زمانی که ار زمورد نظر که در اینجا سخن از کاردانو می باشد را خریداری نمود تا به اصطلاح در کف قیمتی ورود به بازار رمنز ارزها داشته و در بلند مدت با کمترین ریشکی اقدام به سرمایه گذاری و کسب شود نمود.

شما کاربران گرامی می توانید با ثبت نام سریع آسان در صرافی XdgBit عضو شده و در هر زمان و مکانی اقدام به خرید کاردانو نمایید و یا هر زمان که خواستید کاردانو خود را به فروش برسانید تیم پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته و در کلیه ایام هفته همواره پاسخ گوی شما عزیزان می باشند لذا بدون هیچ گونه نگرانی می توانید با ما در ارتباط باشید و باعث خرسندی خواهد بود که صدای گرم شما را بشویم و پاسخ گویتان باشیم.


استیکینگ کاردانو در کیف پول اتمیک Atomic Wallet

استیکینگ کاردانو در کیف پول اتمیک والت بسیار ساده است.

در ابتدا نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید؛ سپس بدین صورت عمل کنید:

  1. نرم‌افزار را باز کنید
  2. ابتدا مقداری آدا خریداری کنید. در صورتی که آدا دارید می‌توانید توکن‌های خود را به کیف پول اتمیک منتقل کنید.
  3. در لیست رمز ارزها، آدا را انتخاب کنید.
  4. بر روی گزینه استیک (Stake) کلیک کنید.
  5. پس از وارد شدن به صفحه استیکینگ، میزان توکن‌هایی که دارید، میزان آدا استیک شده و پاداش‌های دریافت شده را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه گزینه استیک (Stake) را انتخاب کنید.
  6. در ادامه، لیست اعتبارسنج‌ها (Validators) به شما نشان داده می‌شود و با کلیک بر روی نام هرکدام، پاداش سالانه شما نمایش داده می‌شود. پس از مشاهده مشخصات، یکی از اعتبارسنج‌ها را انتخاب کنید و روی گزینه استیک کلیک کنید.
  7. حالا توکن‌های شما وارد چرخه استیک شده‌اند و در هر دوره مقداری رمز ارز تحت عنوان پاداش به کیف پول شما واریز می‌شود که با انتخاب گزینه کلِیم (Claim) می‌توانید پاداش خود را جمع‌آوری و خارج کنید.


تفاوت استیکینگ و نمایندگی به استیکینگ (Delegation) چیست؟

استیکینگ و نمایندگی به استیکینگ دو مفهوم کاملاً متفاوت هستند و بیشتر ما بدون آن‌که بدانیم، به جای استیکینگ، در واقع نمایندگی به استیکینگ می‌کنیم. تمامی کاربرانی که از بلاک چین کاردانو استفاده می‌کنند می‌توانند به صورت مستقل نسبت به احداث گره‌های جدید اقدام کنند و هرکدام به صورت خودمختار شروع به استیکینگ نمایند.

اما همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، عده کمی از کاربران مهارت‌های لازم برای احداث و راه‌اندازی استخر‌های استیکینگ را دارند و بیشتر افراد توکن‌های خود را وارد استخر‌هایی می‌کنند که قبلاً توسط افراد متخصص طراحی شده‌اند یعنی در واقع بیشتر ما به سایر افراد نمایندگی می‌دهیم که توکن‌های ما را داخل استخر خود نگه دارند و در هر دوره پاداش مربوط به خودمان را برداشت می‌کنیم.

در حالت نمایندگی به استیکینگ پاداش‌ها در قالب توکن‌های آدا پرداخت می‌شوند اما میزان آن در هر دوره ثابت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد ازجمله میزان توکنی که داخل استخر گذاشته‌اید، هزینه‌هایی که استخر از شما می‌گیرد و متغیر‌هایی که مربوط به کل شبکه است. در ادامه این متغیر‌ها را مفصل بررسی می‌کنیم.


آیا استیکینگ کاردانو بی‌خطر است؟

زمانی که شما توکن‌های خود را به کیف پول‌های دیگری مثل اکسودوس منتقل می‌کنید، کیف پول جدید هیچ‌گونه حق مالکیتی روی رمز ارز شما ندارد و شما انگار توکن‌های خود را داخل کیف پول شخصی خودتان نگهداری می‌کنید. علاوه بر این می‌توانید هر زمآن‌که اراده کنید توکن‌های خود را بفروشید یا رمز ارزهای استیک شده را خارج کنید. بهتر است به جای راکد نگه داشتن رمز ارز‌هایی که دارید، از آن‌ها برای سوددهی استفاده کنید و با استفاده از استیکینگ، بر دارایی‌های خود بیفزایید.



خرید کاردانو ، فروش کاردانو

قیمت تمام رمز ارز ها و نیز کاردانو در ایران به دو پارامتر مهم بستگی دارد که اولین مورد تغییرات و نوسانات قیمت خود ارز کاردانو نسبت به تتر (دلار رمزارزی که به آن تتر می گویند) می باشد و دوم به نرخ برابری ریال به تتر که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی بسیار متغییر و پرنوسان است لذا در زمان خرید و فروش رمزارز ها باید به شرایط هر دو پارامتر توجه داشت مثلا زمانی هست که دلار بالا می رود ولی قیمت رمز ارز تغییر ندارد در این زمان خوب است که رمز ارز خود را به فروش رسانده تا در زمانی که قیمت برابری دلار به ریال پایین می آید اقدام به تهیه تتر نماییم و در زمان کاهش قیمت رمزارز مجدد اقدام به خرید رمز ارز با تتر خریداری شده نماییم. همان طور که در این مثال بیان شد این شرایط هم می تواند موجب سود گردد و هم می تواند موجب ضرر شود لذا داشتن دانش کافی و اشراف اطلاعاتی نسبت به پارامتر های ذکر شده و نیز داشتن صبر و پرهیز از هیجان زدگی و رعایت کردن اصول خرید پلکانی و مدیریت دارایی می توان به سود خوب و همیشه نقد شونده این بازار امید داشت.


رفع مسئولیت: توجه نمایید کاربران گرامی مطالب مندرج در این مقاله صرفا جهت آشنایی شما می باشد و هیچ گونه توصیه و سیگنالی برای خرید و فروش نمی باشد لذا در تصمیمات خود دقت لازم را داشته باشید.