تحلیل‌گران: نرخ خروج سرمایه از صرافی‌ها ممکن است حاکی از جهشی قریب‌الوقوع باشد

تحلیل‌گران: نرخ خروج سرمایه از صرافی‌ها ممکن است حاکی از جهشی قریب‌الوقوع باشد

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح ارزهای دیجیتال، با اشاره به شوک عرضه بیت کوین عنوان کرد که وضعیت فعلی شبیه به سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ است، همان موقع که قیمت بیت کوین رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. به گزارش کوین تلگراف، همزمان با نوسانات قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ دلار، داده‌های نشان می‌دهد که نشانه‌هایی از جهش احتمالی وجود دارد.

آیا بیت کوین در سکوت به‌دنبال رشد است؟

ویلی وو پیش‌بینی می‌کند که با توجه به افزایش اختلاف میان عرضه سرمایه‌گذاران بلندمدت از عرضه سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت، احتمال دارد شاهد یک شوک عرضه باشیم. او روز جمعه در خبرنامه‌ای عنوان کرد که این اتفاق می‌تواند باعث خارج‌شدن بیت کوین‌های بیشتری از چرخه شود.

او با اشاره به نرخ بیت کوین‌هایی که در اختیار دست‌های قوی و ارزهایی که در اختیار دست‌های ضعیف است، عنوان کرد که دست‌های قوی فشار فروشِ نهنگ‌ها را جذب می‌کنند. این در حالی است که نهنگ‌ها از ماه فوریه (بهمن) در حال فروش ارزهای خود هستند. شایان ذکر است که دست‌های ضعیف و قوی از جمله اصطلاحات بازارهای مالی است؛ دست‌های ضعیف به افرادی گفته می‌شود که دارایی‌های خود را در صورت تغییر شرایط به‌سرعت می‌فروشند و دست‌های قوی به افرادی اشاره دارد که در فروش دارایی‌های خود با دقت و احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.


افزایش کاربران تازه


آمارهای گلاسنود نشان می‌دهد که می‌توان به افزایش پذیرش بیت کوین بیش از پیش امیدوار بود. طبق داده‌های گلاسنود، به‌طور میانگین هر روز ۳۲,۰۰۰ کاربر جدید به شبکه بیت کوین اضافه می‌شود که از سال ۲۰۲۱ تا به حال بی‌سابقه بوده است.

معیار رشد کاربران شبکه بیت کوین در ژانویه سال ۲۰۱۸ با رسیدن به حدود ۴۰,۰۰۰ کاربر اوج خود را ثبت کرد و پس از آن همزمان با اصلاح قیمت، شروع به کاهش کرد. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که پس از سقوط ژانویه ۲۰۱۸ از ۲۰,۰۰۰ دلار تا ۳۲,۰۰۰ دلار، شاهد کاهش شدید در تعداد کاربران ورودی به شبکه بودیم


قیمت بیت کوین در حال حاضر در بازه‌ای زیر ۳۴,۰۰۰ گرفتار شده است. این ارز دیجیتال نسبت به کف قبلی خود که در ماه گذشته ثبت شد، ۱۷ درصد رشد کرده است.


پتر کوزیاکوف (Petr Kozyakov)، مدیرعامل شرکت پرداخت ارزهای دیجیتال مرکریو (Mercuryo)، بر این باور است که این احتمال وجود دارد اتریوم در کوتاه‌مدت و همزمان با راه‌اندازی هاردفورک لندن جای بیت کوین را بگیرد.