اولین محرک آسیا: بیت کوین به هفته پایانی خود نزدیک می شود که عملکرد ضعیفی در سهام عمده ژاپن و چین دارد

اولین محرک آسیا: بیت کوین به هفته پایانی خود نزدیک می شود که عملکرد ضعیفی در سهام عمده ژاپن و چین دارد

سرمایه گذاران در این منطقه در این هفته با توجه به شواهد تازه مبنی بر تعهد بانک مرکزی ایالات متحده به سیاست پولی جنگ طلبانه و محیط نابسامان اقتصاد کلان، ریسک گریزتر بودند. کریپتوها مخلوط شدند.

قیمت ها: بیت کوین و اتر در 24 ساعت گذشته تقریبا ثابت بودند.

بینش: بیت کوین در بحبوحه نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره و شرایط نامطمئن اقتصاد کلان، عملکرد ضعیفی در شاخص های اصلی سهام آسیا داشته است.

بیت کوین در روز پنجشنبه پس از سقوط در روز قبل کمی بهتر عمل کرد، اما همچنان اندکی سقوط کرد و در بیشتر هفته از یک روند نزولی پیروی کرد. اتر اندکی بهتر عمل کرد، اما سایر آلتکوین های اصلی مخلوط شدند.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، اخیراً با حدود 43500 دلار معامله شد، تقریباً در همان جایی که 24 ساعت قبل از آن ایستاده بود و به خوبی از آستانه 47000 دلاری که یک هفته پیش از آن عبور کرد، عبور کرد، زیرا سرمایه گذاران به هضم شدت جدید بانک مرکزی ایالات متحده و چرخش مداوم ادامه دادند. رویدادهای اقتصادی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار اواندا، آمریکاس، در ایمیلی نوشت: «بیت‌کوین برای مسیریابی تلاش می‌کند زیرا وال استریت نسبت به شدت تهاجمی [فدرال رزرو] با تشدید سیاست‌های پولی محتاط می‌شود».

SOL و AVAX اخیراً پس از گذراندن بخش‌هایی از روز پنجشنبه در وضعیت قرمز، به ترتیب حدود 2 و 3 درصد افزایش یافتند. لونا ترا (LUNA) اخیرا بیش از 4 درصد کاهش یافته است. سکه های میم DOGE و SHIB هر دو تقریباً مسطح بودند. خارج از CoinDesk برتر 20، CAKE در یک نقطه بیش از 6٪ افزایش یافت.

قیمت‌های کریپتو کمی از عملکرد بازارهای اصلی سهام که در سبز بودند، البته به سختی، تغییر کردند. نزدک متمرکز بر فناوری کمتر از یک دهم درصد رشد داشت.

بانک مرکزی ایالات متحده به‌عنوان یک بدنه و از سوی مدیران منفرد، در هفته گذشته با قدرت به تلاش‌های خود برای مهار تورم که به نزدیک به 8 درصد رسیده است، هشدار داده است.

روز پنجشنبه، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، جیمز بولارد، پس از سخنرانی به خبرنگاران گفت که فدرال رزرو باید "صراحتاً حرکت کند تا نرخ سیاست را به سطح مناسبی برای مقابله با تورمی که در مقابل آن قرار داده ایم، برساند. از ما." اظهارات او دو روز پس از آن صورت گرفت که لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو، که تمایلی به کنارگذاشتن مواضع کینه توزانه فدرال رزرو در سال های اخیر نداشت، پیشنهاد کرد که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش دهد.

سایر بادها در طول روز برای دارایی‌های دیجیتالی مطلوب‌تر می‌وزیدند. خطاب به ارزهای دیجیتال در یک سخنرانی برای اولین بار، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که یک دلار دیجیتال می تواند به یک "پول قابل اعتماد قابل مقایسه با پول نقد فیزیکی" تبدیل شود.

یلن در صحبت با شرکت کنندگان در یک رویداد دانشگاه آمریکایی، برداشت های متفاوت در مورد رمزنگاری را برجسته کرد و گفت که این اغلب در مورد فناوری "تحول کننده" صادق است. او گفت: «برخی از طرفداران به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی فناوری به‌طور بنیادی و سودمندی دگرگون‌کننده است که دولت باید کاملاً عقب‌نشینی کند و اجازه دهد نوآوری مسیر خود را طی کند. از سوی دیگر، بدبینان ارزش محدودی را در این فناوری و محصولات مرتبط می‌بینند و از این حمایت می‌کنند که دولت رویکردی بسیار محدودتر در پیش بگیرد.»


قیمت

بیت کوین ( BTC ): 43,544 دلار - 0.3٪

اتر ( ETH): 3,227 دلار + 0.7٪