بلاک چین در فضا: 4 سال پس از اولین معامله بیت کوین در مدار چه می گذرد؟

بلاک چین در فضا: 4 سال پس از اولین معامله بیت کوین در مدار چه می گذرد؟

در سال 2021 ، جهان در حال بررسی اکتشافات فضایی است. گردش مالی از اقتصاد فضای جهان از 216،600،000،000 $ در 2009 به 423،800،000،000 $ در 2019 افزایش یافته است و تعداد کشورهایی که عملا حداقل یک ماهواره در مدار زمین دارند بیش از دو برابر نسبت به سال 2000 شده و به بیش از 80 کشور رسیده است. تنها پس از 30 سال از اولین پرتاب با مجوز از دفتر حمل و نقل فضایی تجاری ایالات متحده ، شرکت های خصوصی پرواز فضایی مانند SpaceX و Blue Origin در حال کار برروی شبکه های گسترده ماهواره ای و توسعه سفینه های فضایی هستند که انتظار می رود مردم را به ماه برده و بازگردانند و یا آنها را به مریخ ببرند.و همه اینها با وجود همه گیری Covid-19 است. در عین حال ، پیشرفت در کارآیی روش های تحویل بار ، مانند موشک دو مرحله ای Falcon 9 SpaceX و ادامه کوچک سازی ماهواره ها ( در حال حاضر ماهواره های فمتو با جرم بین 1 تا 10 گرم در دسترس هستند) ، این فرصت را باز می کند. دستگاه های فعال در مدار حتی کوچکترین نهادهای خصوصی. این ماهواره های کوچک هم اکنون می توانید هزینه به عنوان کم 3000 $ برای دریافت به مدار پایین زمین (LEO)، و با استفاده از ارتباطات، انرژی و نیروی محرکه کوچک قطعات ، آنها هنوز هم می تواند انجام وظایف با ارزش است.

دقیقاً چهار سال از اولین معامله بیت کوین در فضا می گذرد - ما از آن زمان در رقابت فضایی بلاک چین چه کار کرده ایم؟

دقیقاً چهار سال از اولین معامله بیت کوین در فضا می گذرد - ما از آن زمان در رقابت فضایی بلاک چین چه کار کرده ایم؟

تولد اقتصاد فضا


رشد در هر دو مقیاس و قیمت از اکتشافات فضایی در حال ایجاد یک بخش کاملا جدید از اقتصاد به نام اقتصاد فضا، به عنوان دفتر سازمان ملل متحد در امور فضا می باشد. حال یک سوال اجتناب ناپذیر پیش می آید: بازیکنان این اقتصاد فضایی از چه پولی استفاده خواهند کرد؟

اگر از جورج پولن ، اقتصاددان ارشد در اندیشکده MilkyWayEconomy بپرسید ، مطمئناً دلار نیست. در واقع ، برخی از متخصصان صنعت رمزنگاری می گویند که ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین کاملاً موقعیت دارند تا به اقتصاد فضایی کمک کنند به نحوی که برای هر دو زمینه مفید باشد. اینها شامل توسعه دهنده سابق Bitcoin Core و بنیانگذار شرکت فضایی به عنوان سرویس SpaceChain Jeff Garzik و مدیر عامل شرکت فناوری blockchain Blockstream Adam Back هستند.


بلاک چین به فضا کمک می کند


علیرغم همه پیشرفت ها ، اکتشافات فضایی اغلب مشاغل پرهزینه ای است ، هم از نظر سرمایه و هم از نظر سرمایه. به دلیل ماهیت هزینه بالا ، هر پروژه بزرگی در فضا نیاز به همکاری شرکت های خصوصی متعدد دارد که هریک منابع و استعدادهایی را ارائه می دهند. و بلندپروازانه ترین برنامه ها همکاری بین دولتها است - که همه آنها لزوما به یکدیگر اعتماد زیادی ندارند.


در اینجاست که یکی از مزایای کلیدی بلاک چین ظاهر می شود: این امکان تبادل ارزش و داده ها بین طرف های مستقل را به گونه ای فراهم می کند که شامل اعتماد نمی شود. با قراردادهای هوشمند ، تسویه معاملات همتا به همتا و شفافیت و پاسخگویی فعال شده توسط سوابق بلاک چین ، مشارکت کنندگان در یک پروژه فضایی می توانند بدون خطر نقض قرارداد ، در صرفه جویی در وقت و زمان ، توافق کنند. 


" بلاکچین نوع یک داور بی طرف بین احزاب متعدد، " را به عنوان جف Garzik قرار داده است آن است.


حوزه دیگری که بلاک چین می تواند به تلاش فضایی کمک کند ، تامین مالی استارتاپ های فضایی است. روش های نوآورانه تأمین سرمایه جمعی مانند پیشنهادات اولیه سکه ( ICO ) و پیشنهادات مبادله اولیه ( IEO ) می تواند به عنوان پلی بین شرکت های صنعت فضایی و سرمایه گذاران خرده فروشی عمل کند و به گروه اول اجازه می دهد از منابع وسیع منابع اخیر استفاده کرده و دومی قفل خود را باز کند. فرصتهای سرمایه گذاری جدید در مرز کنونی پیشرفت بشر


رمزگذاری دارایی های جهان واقعی از طریق توکن های غیرقابل تعویض ( NFT ) می تواند راه را برای عمده فروشی یا مهمتر از همه در زمینه سرمایه گذاری خرده فروشی ، مالکیت نسبی دارایی های فضایی مانند ماهواره ها و حتی سیارک ها هموار کند . مدیریت زنجیره تأمین تولید مبتنی بر بلاک چین ، که در حال توسعه و استفاده گسترده توسط غول هایی مانند آمازون و لاکهید مارتین است ، می تواند در زنجیره های تولید محصولات صنایع فضایی به منظور افزایش قابلیت ردیابی و دید زنجیره های تأمین اعمال شود.


اینها تنها تعدادی از موارد استفاده فعلی و آینده برای بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در فضا هستند. بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز به نوبه خود می توانند از مزایای ارائه شده توسط صنعت فضایی استفاده کنند.