ارز XEM چیست؟

ارز XEM چیست؟

نم در ماه مارس سال ۲۰۱۵ به عنوان یک نسخه فورک NXT کار خود را آغاز کرد. NXT خود یک ارز مجازی مبتنی بر بلاکچین و پلتفرم شبکه پرداخت بوده و طرفداران مختص به خود را در جامعه کریپتوکارنسی داراست. سازمان غیرانتفاعی NEM.io واقع در سنگاپور مالکیت این رمز ارز را بر عهده دارد. به دنبال فرآیند فورک NXT، این سازمان تصمیم گرفت کد‌های مخصوص به NEM را به منظور مقیاس‌پذیری و سرعت بیشتر توسعه دهد. بنابراین نِم به عنوان یک پلتفرم ارز دیجیتال جدید و متمایز از NXT اولیه شناخته می‌شود. NEM دارای توکن مخصوص به خود به نام توکن XEM بوده و اگرچه این سکه برخلاف برخی از دیگر سکه‌های رمز ارز مانند بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در داد و ستدها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، با این حال ارزش XEM در طول زمان رشد قابل توجهی را از خود نشان داده است.

اکوسیستم NEM به گونه ای ساخته شده است که هر نوع دارایی دیجیتالی را بین بلاکچین های خصوصی و عمومی به طور یکپارچه متصل می کند و انتقال می دهد

اکوسیستم NEM به گونه ای ساخته شده است که هر نوع دارایی دیجیتالی را بین بلاکچین های خصوصی و عمومی به طور یکپارچه متصل می کند و انتقال می دهد

نم NEM یا جنبش اقتصادی جدید (New Economy Movement) یک راه حل سازمانی است که با هدف ایجاد یک بلاکچین هوشمند و پیشرفته از نظر تکنولوژی طراحی شده است. به عبارت دیگر ارز دیجیتال نم نه صرفاً به عنوان جایگزینی برای آلت کوین، که به نمایندگی از یک پلتفرم بلاکچین جدید و جایگزینی برای پلتفرم‌های سنتی مدیریت دارایی قدم به عرصه رمز ارزها گذاشته است. NEM که خود را بلاکچین دارایی هوشمند می‌نامد، پلتفرمی بر پایه فناوری بوده و می‌کوشد راهی کارآمد برای مدیریت آسان، شفاف و کم‌هزینه دارایی‌ها و داده‌ها فراهم آورد. در این مطلب قصد داریم در مورد ارز دیجیتال NEM و توکن XEM، ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای بالقوه این رمز ارز با شما گفت و گو کنیم.

تاریخچه ارزدیجیتال نم NEM


تاریخچه شروع به کار پلتفرم نم به سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بازمی‌گردد. پروژه ارز دیجیتال NEM که یک نسخه فورک شده از NXT است، نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۵ وارد فاز عملیاتی گردید و طولی نکشید که توسعه‌دهندگان آن تصمیم گرفتند که NEM را بار دیگر از آغاز و به طور مستقل از NXT بسازند.
بنابراین کدهای اختصاصی NEM تا پایان سال ۲۰۱۵ تکمیل گردید و در اختیار این پلتفرم قرار گرفت. اصلاحات صورت گرفته در NEM این پلتفرم را مقیاس‌پذیرتر و متعاقباً پرسرعت‌تر از پلتفرم اولیه NXT ساخته است.
به مرور زمان محبوبیت این پروژه افزایش یافت و در سال ۲۰۱۶، بنیاد NEM قدم به بازار رمز ارزها گذاشت. این بنیاد غیرانتفاعی بر همکاری، رشد، بازاریابی و شناسایی برند به عنوان رویکردهای کلیدی خود جهت تسریع پذیرش NEM تمرکز دارد.
همانطور که پیش‌تر ذکر شد، توکن بومی بلاکچین NEM تحت عنوان XEM شناخته می‌شود. در اکوسیستم این پروژه، XEM وظایف بسیار بیشتری را در مقایسه با یک ارز ساده دارا بوده و می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای دریافت حق رأی به کار رود. NEM همچنین به عنوان یک سکه رمز ارز با سرعت فوق‌العاده بالای تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، تاکنون هدف اصلی XEM تسهیل استفاده از قراردادهای هوشمند عنوان شده است.


«نم» (NEM) یا «جنبش اقتصادی نو» (New Economy Movement) قصد دارد برای مشتریان شرکتی، روشی کارآمدتر برای تایید و انتقال دارایی‌های روی بلاک چین فراهم کند. این پلتفرم نقش پلی بین بلاک چین‌های خصوصی و عمومی ایفا کرده و ارتباطی ایجاد می‌کند که کاربردهای دو نوع شبکه را افزایش می‌دهد. تنوع در عملکرد و خاص بودن استراتژی کسب و کار NEM باعث شده این پلتفرم هر روز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. با به کارگیری تکنولوژی بلاک چین نسل جدیدی که نم فراهم می‌کند، کاربران می‌توانند به آسانی دارایی‌ها و اطلاعات‌ خود را به نحوی کارآمدتر مدیریت کنند. NEM از همان ابتدا با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کارهای بزرگ توسعه داده شد و تمایل آن برای تامین نیازهای بازار، لقب «بلاک چین دارایی هوشمند» (Smart Asset Blockchain) را برایش به ارمغان آورده است. دید آینده‌نگرانه پروژه سبب شد بسیاری به خرید و فروش ارز دیجیتال نم رو بیاورند.
نم به دنبال حل کردن مشکلات مختلفی است که در حال حاضر گریبانگیر بازار کریپتوکارنسی شده‌اند. یکی از اهداف اصلی این پروژه، افزایش میزان هماهنگی بین شبکه‌های خصوصی بلاک چین است. در حال حاضر بخش بلاک چین خصوصی رونق زیادی پیدا کرده و شرکت‌های مختلف برای سرمایه گذاری روی این تکنولوژی میلیاردها دلار هزینه می‌کنند، اما نحوه فعالیت این نوع بلاک چین‌ها مشابه یک جزیره (منزوی) است و آن‌ها نمی‌توانند دارایی‌های دیجیتال را بین خودشان انتقال دهند. پروتکل NEM امکان انتقال آسان هر نوع دارایی دیجیتال شامل توکن‌ها، قراردادها یا فایل‌ها را فراهم می‌کند.
علاوه بر این، بلاک چین آن به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند با به کارگیری یک بلاک چین عمومی، داده‌ها را از شبکه داخلی یک کسب و کار خصوصی به شبکه خصوصی یک کسب و کار دیگر ارسال کند. بخش دیگری که پلتفرم NEM قصد دارد در آن دخالت کند، لجستیک است. سیستم‌های مدیریت زنجیره تامینی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرحجم، کهنه و ناکارآمد هستند. پروتکل نم می‌خواهد سیستمی باز، امن و سریع را جایگزین آن‌ها کند. این پلتفرم مدیریت، دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات تاییده شده را با استفاده از یک سری روش‌های کنترل دسترسی، آسان می‌کند.


مزایا و معایب نم


خصوصیات فنی ارز دیجیتال NEM آن را از سایر رمز ارزهای موجود در بازار متمایز می‌سازد. در زیر به برخی ویژگی‌ها و مزایای بلاکچین نِم اشاره خواهیم کرد.


مزایا

  • بلاکچین NEM یک سیستم باثبات و خودتکرارشونده است که به طور خودکار بلوک‌ها را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، هر بلوک تنها در عرض مدت یک دقیقه ایجاد می‌شود که خود رکوردی در میان دیگر رمز ارزهای شناخته شده در بازار محسوب می‌گردد.
  • استفاده از این بلاکچین بی‌نهایت ساده است. نرم‌افزارهای کار با این ارز دیجیتال را می‌توان از وب‌سایت رسمی NEM یا io دانلود نموده و مورد استفاده قرار داد. این نرم‌افزارها بر روی تمامی سیستم‌های عامل (از جمله سیستم عامل‌ موبایل) قابل اجرا بوده و حتی کاربران تازه‌کار نیز می‌توانند به راحتی با آن‌ها کار کنند.
  • سیستم Catapult در این بلاکچین به امنیت بسیار بالای خود در برابر حملات سایبری و هک شدن مشهور است. زنجیره بلوک‌ها به طور مرتب از سوی خود بلاکچین بازبینی می‌شود؛ بنابراین هرگونه احتمال برداشت چندباره وجوه در سیستم مورد شناسایی قرار خواهد گرفت.
  • تراکنش‌ها آنی انجام می‌شوند و زمان تأیید برای آن‌ها تنها در حد چند ثانیه است. در حال حاضر سیستم بلاکچین NEM می‌تواند به طور همزمان ۴۰۰۰ تراکنش را مورد پردازش قرار دهد.

معایب


  • به دلیل ناشناس بودن تیم سازنده آن و عدم برخورداری از توان بازاریابی قابل توجهی، معمولاً پی بردن به اینکه NEM در کجای مسیر توسعه خود قرار دارد و یا نقشه‌های آن برای آینده چیست دشوار بوده و نمی‌توان به راحتی به سازندگان ناشناس آن اعتماد کرد.
  • وجود رقبای متعدد و قدرتمند در عرصه ارائه پلتفرم قراردادهای هوشمند موجب می‌گردد که موفقیت یا عدم موفقیت این پروژه غیر قابل پیش‌بینی بوده و نتوان برآورد دقیقی از آینده این پلتفرم در بازار کریپتو به دست آورد.

اعتبار و شهرت ارز دیجیتال نم


  • برای خرید ارز نم nem بر اساس نظر کارشناسان، جذابیت سرمایه‌گذاری بر NEM در ویژگی‌های منحصر به فرد این رمزارز نهفته است که به آن امکان می‌دهد تا از سایر رقبای مشهورش بهتر و کاراتر باشد. این امر مستقیماً علاقه کاربران خصوصی و سازمان‌های تجاری را به این پروژه تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین تقاضا را افزایش داده و از این رو قیمت توکن‌ها را افزون می‌کند.


    پیش بینی قیمت آینده ارز دیجیتال nem

  • اکنون، NEM در حال بسط و توسعه است. واضح است که بهترین راه‌حل‌ها به زودی پدیدار می‌شوند. اما لازم است تا به توسعه‌دهندگان ادای احترام کنیم زیرا آنان سرسختانه در حال توسعه و ارتقای این محصول هستند و تکنولوژی‌های فراوانی را به آن اضافه می‌کنند.
    کارشناسان بسیاری تأکید دارند که نم یک سیستم پیشرفته فنی است. این کارشناسان می‌گویند که اکنون زمان خرید نم برای بلند‌مدت است. هزینه رمزارز تحت تأثیر یک بازار پر عرضه (Heavy Market) بسیار کاهش یافته است. هر سرمایه‌گذاری می‌داند که بهترین زمان برای ورود به بازار، در قیمت‌های پایین است.

    سخن پایانی


    NEM یک ارز دیجیتال و همچنین پلتفرمی برای تبادل است. این رمزارز ویژگی‌های متفاوتی به شبکه بلاکچین خود اضافه کرده و زیرساخت مناسبی برای تبادل فراهم کرده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به بین‌المللی بودن، قابلیت ناشناس بودن کاربران و توزیع منصفانه کوین اشاره کرد.

    جهش قیمت نم از سال 2016 باعث شده تا مورد توجه قرار گیرد. تکنولوژی NEM بر پایه Proof-of-Importance و Eigentrust مبتنی است. متصدیان این رمزارز در تلاشند تا دامنه رواج آن را از ژاپن به بازارهای جهانی گسترش دهند. درسال 2017 قیمت NEM 258 برابر شد اما در سال 2019 نرخ NEM به دلایلی از قبیل سقوط نرخ بیت کوین، سرقت کوین‌های NEM از صرافی Coincheck و دستکاری قیمت در صرافی‌ها، کاهش یافت. با این وجود این رمزارز همچنان محبوب است و کارشناسان به آینده ارز دیجیتال NEM خوشبین هستند؛ زیرا ویژگی‌هایش باعث می‌شود که نسبت به رقبایش کاراتر باشد.


     همانطور که گفتیم ابتدا باید در سایتxdgbit.comعضو شوید و پس از عضویت  می توانید اقدام به خرید و فروش و معامله این ارز و سایر ارزهای دیجیتال نمایید همچنین اگر تجربه کمی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره ما در این زمینه بهره مند شوید و با خیال راحت و کمترین ریسک ممکن معاملات خود را انجام دهید همچنین سایت xdgbit از اولین مرحله تا آخرین مرحله در کنار شما خواهد بود.

برای خرید و فروش این ارز روی لینک زیر کلیک نمایید.

Bitcoin Price (BTC)

  • $31,300.36




Ethereum Price (ETH)

$2,359.00