ارز نیر Near چیست؟

ارز نیر Near چیست؟

پروتکل نیر NEAR Protcol که به آن نیر نیز گفته می شود یکی از بلاکچین های ارز رمزپایه با قابلیت قراردادهای هوشمند است. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که سازگار با توسعه دهندگان باشد و ایجاد برنامه های غیرمتمرکز DApp را آسان می نماید. پروتکل نیر برای پردازش بیش از 100000 تراکنش در ثانیه از مکانیزم شاردینگ به نام Nightshade و سازوکار تولید بلوک به نام Doomslug استفاده می کند. کارمزد تراکنش در نیر NEAR به قدری کم است که برای تعیین کمیت به واحد اندازه گیری ویژه ای به نام Yocto نیاز دارد.

ارز دیجیتال نیر NEAR توکن بومی NEAR Protocol است. این توکن برای تشویق نودها در شبکه NEAR استفاده می شود و همچنین برای تامین انرژی تراکنش ها یا معاملات و بسیاری از قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

ارز دیجیتال نیر NEAR توکن بومی NEAR Protocol است. این توکن برای تشویق نودها در شبکه NEAR استفاده می شود و همچنین برای تامین انرژی تراکنش ها یا معاملات و بسیاری از قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.
پروتکل نیر NEAR شبکه اصلی خود را در 22 آپریل 2020 با 1 میلیارد توکن راه اندازی کرد. این پروتکل توسط دو نفر با نام های الکساندر اسکیدانو Alexander Skidanov و Illia Polosukhin بنیانگذاری شد. این دو نفر در سال 2018 به لطف Y Combinator دیدار کردند. Y Combinator مسئول شروع بزرگترین پروژه ها در فناوری و رمزنگاری از جمله Dropbox، Coinbase، Filecoin، Airdrop و حتی Reddit است.
الکس اسکیدانو مهندس سابق نرم افزار در مایکروسافت است و قبل از شروع کار در NEAR مدیر مهندسی در MemSQL بود. ایلیا قبلا به عنوان مدیر مهندسی در بخش تحقیقات معروف گوگل کار می کرد، جایی که او روی فناوری های زبانی کار می کرد که اکنون در Google Translate استفاده می شود.
جای تعجب نیست که این دو نفر توانستند تیم خود را به 10 نفر گسترش دهند. آنها همچنین حدود 15 میلیون دلار بودجه قبل از اینکه چیزی را توسعه دهند، به دست آوردند و این در بازار  خرس بود. این تیم از ان زمان به بیش از 50 نفر رسیده است و شامل چندین مدال اور و فینالیست مسابقه برنامه نویسی بین المللی است.


پروتکل NEAR از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

پروتکل نیر به عنوان یک بستر برای DAppها طراحی شده است. همچنین این پروتکل برخی از مسائل موجود در فضای بلاکچین را برای مثال برخی از مواردی که اخیرا مشخص شده حل و فصل می کند.
پروتکل نیر NEAR بسیار سریع است و از سرعت بالایی برخوردار است. این پروتکل قادر است به ترتیب 100000 تراکنش در ثانیه پردازش کند. اگر چه مزایای فنی این پروتکل زیاد است اما این پروتکل برای کسانی که دانش کمی از بلاکچین دارند قابل دسترسی است. این بدان معناست که کاربران عادی قادر خواهند بود به DAppهای ساخته شده در NEAR دسترسی پیدا کنند. این موضوع می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند.
NEAR طیف وسیعی از اجزای ماژولار را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا به انها در پیگیری سریع توسعه خود و پیگیری سریع پروژه هایشان کمک کند. به طور کلی مواردی که ذکر شد می تواند بخشی از مزایا و ویژگی های پروتکل نیر NEAR باشد.