ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

بلافاصله پس از این که پروژه نکسو (NEXO) به مرحله بهره برداری رسید، توجه بسیاری از کاربران جامعه رمزارز به این پروژه جلب شد. پروژه نکسو (NEXO) ارائه دهنده یک سیستم وام دهی بر بستر بلاکچین است که کاربران با استفاده از آن می توانند از ارزهای دیجیتال خود به عنوان وثیقه استفاده کرده و در ازای آن وام دریافت کنند. دارندگان ارز دیجیتال نکسو (NEXO) قادرند تا با حفظ مالکیت بر دارایی های رمز ارز خود، ارز فیات مانند دلار، یورو و ... را دریافت نمایند. نحوه استفاده از سیستم وام گیری نکسو (NEXO) بدین شکل است که کاربران در ازای استیک کردن دارایی خود در این پلتفرم، دارایی خود را به صورت وثیقه به نکسو واگذار کرده و در ازای این کار، از شبکه پول دریافت می کنند. بدین ترتیب در صورتی که افراد بخواهند وام بگیرند، به محض به وثیقه گذاشتن دارایی خود می توانند مبلغ مورد نظر را دریافت کرده و پس از ارائه مبلغ بدهی می توانند به سرعت رمزارزهای خود را پس بگیرند.

نکسو (NEXO) یک پروژه مبتنی بر بلاکچین است که توسط یکی از شرکت‌های مطرح حوزه فین تک توسعه یافته و به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است.

نکسو (NEXO) یک پروژه مبتنی بر بلاکچین است که توسط یکی از شرکت‌های مطرح حوزه فین تک توسعه یافته و به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است.

ارز NEXO

رمز ارز NEXO (نکسو) با نماد “Nexo”، یک ارز دیجیتالی است که پروژه آن بر بلاکچین بوده که توسط یکی از شرکت های مطرح فین تک توسعه یافته است. زمانی که برای اولین بار ارز دیجیتال نکسو، در دنیای ارز دیجیتال ارائه شد، بسیار مورد توجه کاربران ارز دیجیتال قرار گرفت. ارز دیجیتال نکسو، شامل یک سیستم وام دهی بر بستر بلاکچین است که کاربران با استفاده از آن می توانند به عنوان وثیقه استفاده کرده و در ازای این وثیقه می توانند وام دریافت کنند. 

هدف از ایجاد ارز دیجیتال NEXO چیست؟

پلتفرم ارز دیجیتال NEXO، اولین ارزی است که از سیستم وام دهی آنی بر بستر ارز دیجیتال استفاده می کند. این پلتفرم مبلغ وام خود را براساس میزان وثیقه گذاری توسط کاربران تعیین می کند. 

روند وام گیری از این پلتفرم بسیار راحت است، اما نکته ای که باید در نظر گرفت این است که حداکثر مبلغ وام، به قیمت ارزهای دیجیتالی در همان زمان بستگی دارد. پس اگر ارزش دارایی که هایی که به صورت وثیقه در اختیار پلتفرم NEXO قرار گرفته است، افزایش یابد، سیستم نکسو به صورت اتومات سقف وام را افزایش می دهد. اما به صورت کلی حداکثر وامی که این سیستم به کاربران خود پرداخت می کند، 2 میلیون دلار است. 

ویژگی‌های بلاکچین نکسو (NEXO)

یکی از ویژگی های بارز پلتفرم نکسو (NEXO) که کاربران زیادی را به سمت خود کشانده است، نقدینگی بالای این بستر است که این مزیت در سایر بلاکچین ها کمیاب است. حال با این وجود که برداشت سرمایه بالا همچنان در نکسو مشکل است، این شرکت کارت‌های اعتباری رایگانی را به کاربران ارائه می دهد که با استفاده از آن ها، کاربران می توانند به صورت روزانه پرداخت های خود را به انجام برسانند. به علاوه موارد فوق، با استفاده از این بلاکچین، مشتریان قادرند تا با استیک کردن دارایی های خود، سود دریافت کرده و از مزایای نکسو بهره مند شوند.
در دنیای امروزی، انواع مختلفی از وام ها هرروزه درحال ارائه هستند. در همین راستا استفاده از دارایی های دیجیتال و رمزارزها به منظور وثیقه گذاری یک روش امن و سودآور است و نکسو از اولین پروژه هایی است که این امر را ممکن می سازد. و اما در این جا این سوال پیش می‌آید که باوجود وام های بانکی، چرا کاربران نکسو را ترجیح می‌دهند؟ 
وامی که پلتفرم نکسو ارائه می دهد تاحدودی شبیه به وام های بانکی است با این تفاوت که نحوه پرداخت در آن به شکل متنوعی است. به عنوان مثال زمانی که کاربران از وام بانکی استفاده می کنند، نحوه بازپرداخت آن به صورت ماهانه است. این درحالی است که در نکسو، کاربران نحوه بازپرداخت را به اختیار خود انتخاب می کنند. وام نکسو شامل نرخ درصد سالانه ثابتی است که در صورت استفاده از توکن NEXO به منظور بازپرداخت، از 8 درصد آغاز می شود. این نرخ سالانه برای بازپرداخت با استفاده از سایر ارزها 24.9 درصد محاسبه می شود. 
نکته دیگری که نکسو را از وام های بانکی جدا می کند این است که کاربران هرچند باری که بخواهند می توانند از میزان اعتبار خود وام بگیرند. البته این امر تا زمانی امکان پذیراست که نسبت وام دریافتی به میزان دارایی حفظ شده و به عبارتی ضمانت کافی در حساب نکسو موجود باشد. در این حالت، مشتریان می توانند در هر زمان بازپرداخت را به انجام برسانند. 
حال یکی از مشکلات پلت فرم نکسو، متمرکز بودن آن است. تیم این پروژه بر این عقیده است که غیرمتمرکز بودن سیستم وام دهی موجب مشکلاتی در روند کاری و مالی شود. هرچند که در صورت متمرکز بودن نیز، مشکلات قانونی می تواند گریبان گیر این پروژه شود. 
در نکسو، کارمزدهایی چون برداشت، انجام تراکنش ها و یا کارمزد خود پت فرم از کاربران دریافت نمی شود. با این حال، مالیات دارایی که شامل 39 درصد از درآمد کاربران است، از حساب آن ها کم می شود. 
در مورد ضمانت وام در نکسو نیز باید ذکر کرد که سیستم نکسو کاربران را از نظر اعتبار، پیش از وام دهی مورد بررسی قرار نمی دهد و ارزش دارایی موجود در کیف پول کاربران، در واقع همان ضامن وام محسوب می شود. در نهایت نیز مالکیت دارایی های کریپتو توسط قراردادهای هوشمند به صورت امن و شفاف تضمین شده و قراردادهای هوشمند پس از ثبت این اطلاعات در بلاکچسن نکسو، غیرقابل تغییر خواهند شد.

بلاکچین ارز دیجیتال NEXO چگونه کار می کند؟

کاربرانی که خواهان دریافت وام از سیستم NEXO هستند، در ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده و ارزهایی که با پلتفرم ارز دیجیتال نکسو سازگار است، را به کیف پول نکسو واریز کنند. از جمله ارزهای دیجیتالی که کیف پول نکسو از آن حمایت می کند، شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، استلار، BNB است.
بعد از ثبت نام و واریزی ارز دیجیتال، کاربران در سایت احراز هویت شده و تایید می شوند. بعد از مرحله تایید توسط پلتفرم NEXO، شرایط وام در پلتفرم مورد بررسی قرار گرفته و مبلغ وام مشخص می شود.

کیف پول‌های ارز نکسو (NEXO)

به منظور ذخیره و نگه داری ارز دیجیتال نکسو (NEXO) کیف پولهای دیجیتالی زیادی وجود دارد که در این بخش به معرفی 5 تا از برترین کیف پول ها اشاره شده است:

Nexo Wallet
Ledger nano S
Trezor Wallet
MyEtherWallet
Meta Mask

آینده ارز نکسو (NEXO)

ظهورپلتفرم های وام دهی در فضاهای بلاکچینی یکی دیگر از کاربردهایی است که در صورت بلاکچینی بودن، بهتر کار می کند. خدمات وام دهی توسط این پلت فرم ها باعث می شود تا افرادی که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و قصد فروش آن ها را ندارند، همچنان از دارایی خود بهره ببرند.

حال در فضاهای بلاکچینی، سیستم های وام دهی زیادی وجود دارد ولی نکسو (NEXO) در این میان از همه با سابقه تر و قدیمی تر است. یکی دیگر از مزیت های نکسو نسبت به سایر پلتفرم های وام دهی این است که ارزهای بسیار زیادی در این پروژه حمایت می شوند و در نتیجه کاربران آپشن بیشتری برای وثیقه گذاری دارند.

امکان دریافت سود سالاه با نرخ ثابت و مجوز قانونی این پروژه از کمیسیون بورس اوراق بهادر از جمله مواردی است که آینده این پروژه را تضمین می کنند.

امکانات نکسو

در ادامه، چند ویژگی نکسو را برسی می‌کنیم که آن را به یک پلتفرم فوق‌العاده خوب برای انواع سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

Nexo ثبت‌نام سریعی را ارائه می‌دهد که در آن می‌توان یک حساب کاربری در عرض چند دقیقه ایجاد کرد و آن‌ها می‌توانند پول نقد، فیات یا ارز دیجیتال را به حساب خود واریز کنند. کاربر باید به چند سؤال درباره اطلاعات شخصی خود پاسخ دهد و پس از تأیید حساب خود می‌تواند شروع به کار کند. این پلتفرم بسیار ساده است و طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده که به‌راحتی قابل‌اجراست؛ به‌ویژه برای کاربران مبتدی که تجربه‌ای در زمینه معاملات روی پلتفرم یا انتقال ارزهای دیجیتال ندارند. کاربران می‌توانند فوراً دارایی‌ها، اعتبار موجود یا هر چیزی را تنها با چند کلیک مشاهده کنند. همچنین این پلتفرم احراز هویت دومرحله‌ای را برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیت به کاربران ارائه می‌دهد و حداکثر محافظت از سرمایه‌گذاری کاربر را فراهم می‌کند.

زمانی که حسابی با فیات یا ارز رمزنگاری‌شده افتتاح می‌شود، Nexo به‌طور خودکار سود کسب‌شده را به‌صورت روزانه محاسبه کرده و آن‌ها را مستقیم به حساب کاربر واریز می‌کند. همچنین اعلانی درون برنامه‌ای برای کاربر ارسال می‌کند و به کاربران اطلاع می‌دهد که سود آن‌ها واریز شده است و چقدر به‌عنوان سود درآمد کسب کرده‌اند. اگر کاربران بخواهند از سود مرکب در فیات یا ارز دیجیتال خود استفاده کنند، لازم نیست یک ماه منتظر بمانند.

چرا نکسو انتخاب بهتری است؟

این شرکت در مقایسه با رقبای خود، انعطاف‌پذیری بیشتری را با برداشت و پرداخت روزانه فراهم می‌کند. اولین رقیب آن بانک‌های سنتی هستند که البته تهدید بزرگی نخواهند بود؛ زیرا مشتریان به‌جای پول نقد به‌دنبال بازده واقعی هستند. آن‌ها نمی‌خواهند پول نقدی را که نرخ‌های بهره پایین ارائه می‌دهد در حساب‌های بانکی خود نگه دارند؛ زیرا ممکن است به‌دلیل تورم خطرناک باشد. دومین نوع رقیب، بانک‌های نئو مانند Revolut، N26، Monzo و چندین بانک دیگر هستند. درست مانند بانک‌های سنتی، این شرکت‌ها نرخ‌های بهره را بیشتر از ۲۵/۱ درصد ارائه می‌کنند. همان‌طور که بیان شد، این شرکت چندین ویژگی بیشتر از بانک‌های سنتی ارائه می‌دهد، از جمله ورود سریع‌تر مشتری. گروه سوم رقبا شرکت‌هایی مانند Celsius، crypto.com، BlockFi، blockchain.com و بسیاری دیگر هستند. همچنین تفاوت نرخ‌ها حداقل است و در هر زمان امکان تغییر دارد.

مزایا و معایب نکسو

مزایا

  1. Nexo یک وب‌سایت و برنامه تلفن همراه با استفاده آسان ارائه می‌دهد.
  2. از حساب‌های تجاری پشتیبانی کامل می‌کند.
  3. کاربر می‌تواند در هر زمان وجوه را برداشت کند.
  4. هیچ کارمزد برداشت برای تراکنش وجود ندارد.
  5. ۳۷۵ میلیون دلار برای بیمه حساب کاربران پرداخت می‌کند.
  6. کاربر می‌تواند ۳۰ درصد درآمد اضافی را از طریق بهره از توکن‌های Nexo کسب کند.
  7. نکسو کارت رایگان برای تراکنش‌های روزمره ارائه می‌دهد.
  8. بررسی امتیاز اعتباری و هزینه‌های پنهان ندارد.

معایب

  1. این پلتفرم توکن‌های نکسو را برای دریافت بهترین وام و نرخ پس‌انداز در اختیار دارد.
  2. در مقایسه با رقبای خود منابع آموزشی کمتری ارائه می‌دهد.
  3. در موارد معدودی، نرخ بهره وام‌دهنده کمی بیشتر از نرخ وام است.

برای خرید ارز nexo همانطور که گفتیم ابتدا باید در سایتxdgbit.comعضو شوید و پس از عضویت  می توانید اقدام به خرید و فروش و معامله این ارز و سایر ارزهای دیجیتال نمایید همچنین اگر تجربه کمی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره ما در این زمینه بهره مند شوید و با خیال راحت و کمترین ریسک ممکن معاملات خود را انجام دهید همچنین سایت xdgbit از اولین مرحله تا آخرین مرحله در کنار شما خواهد بود.

برای خرید و فروش این ارز روی لینک زیر کلیک نمایید.

Bitcoin Price (BTC)

  • $38,557.36




Ethereum Price (ETH)

$2,845.00