ارز دیجیتال سلو (Celo) چیست؟

ارز دیجیتال سلو (Celo) چیست؟

پلتفرم ارز دیجیتال سلو یک پلتفرم نوآورانه و مدرن جهت بهبود میزان پذیرش ارزهای دیجیتال است. پروتکل بلاکچین متن‌باز سلو امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را به‌منظور توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DAppها) فراهم آورده است. اکوسیستم این رمزارز بر پایه فناوری گوشی‌های تلفن هوشمند طراحی شده و اپلیکیشن‌ها و راهکارهای پرداخت آن برای کاربران موبایل توسعه‌یافته است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد پلتفرم ارز دیجیتال سلو Celo و توکن‌های بومی این شبکه، توکن CELO و Celo Dollar به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

ارز دیجیتال سلو Celo نوعی اکوسیستم بلاک چین است که با هدف افزایش میزان پذیرش ارزهای دیجیتال در میان کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند طراحی شده است.

ارز دیجیتال سلو Celo نوعی اکوسیستم بلاک چین است که با هدف افزایش میزان پذیرش ارزهای دیجیتال در میان کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند طراحی شده است.

مقدمه

ارز دیجیتال Celo ادعا می‌کند که یک استیبل ‌کوین رقیب لیبرا (Libra) است. اگر چه بعید است که با همان میزان از بی‌اعتمادی که نسبت به ارز دیجیتال فیسبوک وجود داشت روبه‌رو شود، اما همچنان سهم خودش را از چالش‌های مرتبط با قانون‌گذاری و مقیاس‌پذیری دارد.
این خبر که فیسبوک قرار است در توسعه ارز دیجیتال، پیشرو شود، در ماه ژون 2019 با مخالفت سفت و سخت سیاست‌مداران و قانون‌گذاران در سیستم‌های مالی رسمی جهانی مواجه شد.
این واکنش باعث خروج چندین شریک لیبرا از این شراکت، از جمله پی‌پال، استریپ، مسترکارد، ویزا و ای‌بی شد. مارک زوکربرگ در ماه اکتبر در مقابل کنگره قرار گرفت تا دغدغه‌های مرتبط با لیبرا را تشریح کند. او در آنجا اعلام کرد که چیزی مثل لیبرا برای ساختن یک معماری دیجیتال برای پشتیبانی از نوآوری در صنعت مالی ضروری است؛ حتی اگر فیسبوک، پیام‌رسان ایدئالی برای آن نباشد.

تیم توسعه دهنده و تاریخچه سلو (Celo)

شبکه اصلی سلو نخستین بار در آوریل ۲۰۲ توسط سپ کاور (Sep Kamvar)، رنه رینسبرگ (Rene Reinsberg) و مارک اولزوسکی (Marek Olszeuski) معرفی شد.
Celo مجموعه‌ای از سازمان‌های بین‌المللی شناخته شده از جمله بانک جهانی (World Bank)، گوگل (Google)، دانشگاه هاروارد (Harvard University)، ویزا (Visa)، ام‌آی‌تی (MIT)، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (United States Department of Justice)، دانشگاه کمبریج (Cambridge University) و غیره است که برای طراحی، ایجاد زیرساخت و توسعه اکوسیستم گردآوری شده است.
نهادهای مستقل بسیاری نیز در حفظ و توسعه سلو نقش دارند. در کنار راه‌اندازی این پلتفرم بر روی شبکه اصلی، یک بنیاد سلو (Celo Fundation) نیز وجود دارد که در نقش یک سازمان غیرانتفاعی به رشد و توسعه این پلتفرم کمک می‌کند.
بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، سلو توانست حدود ۵.۵ ملیون دلار از طریق فروش ۱۲۰ میلیون توکن CELO جذب سرمایه کند.
مزایا و معایب ارز دیجیتال سلو
عاملی که موجب تمایز ارز دیجیتال Celo از دیگر پلتفرم‌ها می‌شود، تمرکز آن بر کاربران تلفن همراه هوشمند است. استدلال کمپانی سلو این است که تعداد کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند با سرعت بالایی در حال افزایش بوده و در مقایسه با آن، استفاده افراد از ارزهای دیجیتال با سرعت بسیار کمتری افزایش می‌یابد؛ بنابراین مزایای این رمزارز را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
مزایا
  • ایجاد پلی میان بازار رمزارزها و گوشی‌های تلفن همراه
  • امکان استفاده از شبکه سلو بر روی تلفن‌های همراه
  • اپلیکیشن سلو قابل‌اطمینان بوده و با هدف ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن طراحی شده است.
  • اپلیکیشن سلو سپرده‌گذاری‌ها و برداشت‌ها را با سرعت و بدون دردسر به انجام می‌رساند.
  • پلتفرم سلو به‌منظور ارائه سریع و آسان خدمات پردازشی شکل‌گرفته است.
  • سلو کاملاً غیرمتمرکز بوده و تمامی واسطه‌ها را حذف می‌کند.
  • فناوری بلاکچین به‌کاررفته در سلو امکان شفافیت و دسترسی همگانی آن را میسر ساخته و درعین‌حال امنیت و حفاظت مشتریان را تأمین می‌نماید.
  • برخورداری از طیف وسیعی از پروژه‌های همکاری
  • ارائه ابزارهای کسب‌وکار متعدد به توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند و DAppها
  • سلو از یک الگوریتم تثبیت منحصربه‌فرد استفاده می‌کند.
  • سلو از استیبل کوین بومی خود تحت عنوان CUSD استفاده می‌کند.
 معایب
  • سلو با شبکه اتریوم سازگاری ندارد؛ این بدان معناست که هم کنش‌پذیری بین این دو بلاکچین امکان‌پذیر نیست.
  • بدون این هم کنش‌پذیری با بلاکچین بزرگ و مهم اتریوم، امکان دستیابی به پذیرش عمومی برای سلو وجود نخواهد داشت.
  • سلو مشکلات زیادی از جنبه مقیاس‌پذیری دارد.
  • نقدینگی سلو چندان زیاد نیست؛ به این معنا که سرعت تراکنش‌ها در آن بهینه نخواهد بود.
  • شمار دارایی‌های تحت پشتیبانی این پلتفرم محدود است.


  • شعار سلو این است
    پول می‌تواند زیبا باشد.


سلوو چگونه کار می‌کند؟

در حالی که Celo برای کاربران بسیار ساده به نظر می‌رسد، از نظر فنی به اندازه هر پروژه بلاکچین رقابتی می‌تواند پیچیده باشد. Celo با استفاده از اجرای Go Ethereum ساخته شده است، از الگوریتم اجماع Proof-of-Stake استفاده می‌کند. بنیانگذاران PoS را برای استفاده از منابع آن انتخاب کردند. این سیستم از هر دو اعتبار سنج و گره برای تأیید معاملات و اطمینان از حفظ امنیت شبکه استفاده می‌کند.

دارایی های سلوو چیست؟

در حال حاضر دو دارایی رمزنگاری بومی وجود دارد که در شبکه Celo استفاده می شود. اینها دلار Celo (cUSD) و سلو  (CELO) هستند.

دارایی سومی نیز در Coinbase و تعداد محدودی از مراکز فروش استفاده می شود که Celo Gold نام دارد و از تیکر cGLD استفاده می کند. این توکن ERC-20 است که در حراج هلندی در 12 آوریل سال 2020 در Coinlist فروخته شد. رسانه هایی مانند Coinbase همچنین در آن زمان به عنوان پرداخت سرمایه گذاری اولیه آنها در Celo، توکن cGLD را دریافت کردند. هنگام راه اندازی شبکه اصلی Celo، رمزهای cGLD قفل شدند و می توانند با CELO یا cUSD مبادله شوند.

هدف ارز دیجیتال سلو celo

در حالی که حدود 7/1 میلیارد افراد بدون بانک در جهان وجود دارند، به شکلی منطقی می‌توان تخمین زد که حدود 4 میلیارد نفر هم بدون تلفن‌های هوشمند زندگی می‌کنند. این موضوع به سادگی نشان می‌دهد که هر کسب و کاری با چنین چشم‌اندازی الزاماً مرهمی برای افراد بدون بانک نمی‌تواند باشد؛ چراکه بیشتر این افراد حتی به تلفن هوشمند و اینترنت هم دسترسی ندارند تا بخواهند از طریق آن حساب بانکی داشته باشند.
به هر حال، می‌توان راجع به این موضوع بحث کرد که جمعیت بدون تلفن هوشمند در سال‌های آتی، با توجه به نرخ رشد آن در کشورهای در حال توسعه در سال‌های اخیر، سریع‌تر از جمعیت بدون بانک تغییر کند. برای مثال، مطابق تحقیقات مؤسسه پژوهشی پو (Pew Research) بین سال‌های 2015 تا 2017 این رقم از 52% تا 80% در لبنان، از 35% تا 53% در ویتنام، و از 21% تا 35% در غنا افزایش یافته است.


آیا ارز دیجیتال سلو celo و لیبرا در رقابت هستند ؟
در صورت بررسی جامع، ممکن است سلو در حال رقابت با لیبرا نباشد، بلکه مشغول رقابت با نوآوری‌ها در پرداخت‌های دیجیتال از سوی سرویس دهندگان بانکی باشد. چاک کیمبل در مراسم افتتاح شرکت سلو اعلام کرد که جدی‌ترین تهدید آنها زیرساخت‌های بانکی است که «سریع‌تر از چیزی که انتظار داریم» به قابلیت‌های استیبل ‌کوین‌ها دست پیدا می‌کنند.




هم ارز دیجیتال Celo و هم لیبرا لازم است با دغدغه‌های قانون‌گذاری رقابت کنند. این می‌تواند منجر به کند شدن فرآیند نوآوری‌های آنها از سوی بانک‌های متمرکز و تجاری شود. ارز دیجیتالی که توسط یک بانک مرکزی ایجاد شده یا استیبل ‌کوینی که توسط یک مؤسسه مالی خاص صادر شده باشد، احتمالاً بتواند بسیار بیشتر مورد رضایت قانون‌گذاران قرار بگیرد. دلیل این موضوع قابلیت آنها در پیشگیری از کارهای غیرقانونی با پشتوانه پرداخت‌ها و دغدغه‌های امنیتی در رابطه با اطلاعات مشتریان است.
سلو قصد دارد شرکای مختلف خود را با اهداف انسانی و قابل تحمل خود تقویت کند و یک زیرساخت را که از آن بتوان برای این موارد استفاده کرد، ایجاد نماید.

نتیجه‌گیری

  • در حالی که Celo هنوز مورد پذیرش جریان اصلی قرار نگرفته است ولی ارزهای رمزنگاری شده در جامعه استقبال گسترده‌ای پیدا کرده است. تقریباً 100 شرکت به نوعی از این پروژه حمایت مالی یا پشتیبانی می‌کنند؛ به راحتی می‌توان دریافت که سلوو یک پروژه بسیار بلند پروازانه است؛ با توجه به اینکه ماموریت آن ایجاد رفاه برای همه است.

    باید دانست که این پروژه در مراحل اولیه خود است؛ در حالی که شبکه اصلی در ماه مه سال 2020 راه‌اندازی شد، از دسامبر سال 2020 به نظر نمی‌رسد که تصویب خیلی سریع اتفاق بیفتد!

    در حال حاضر چشم‌اندازها از شباهت‌ سلو و لیبرا خیلی مثبت است. اما به احتمال زیاد آنها در آینده با چالش‌های سخت‌تری مواجه خواهند بود؛ چراکه رقبای جدیدی در فضای کلی‌تر ارزهای دیجیتال ظاهر می‌شوند.


    برای خرید ارز سلو celo همانطور که گفتیم ابتدا باید در سایتxdgbit.comعضو شوید و پس از عضویت  می توانید اقدام به خرید و فروش و معامله این ارز و سایر ارزهای دیجیتال نمایید همچنین اگر تجربه کمی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره ما در این زمینه بهره مند شوید و با خیال راحت و کمترین ریسک ممکن معاملات خود را انجام دهید همچنین سایت xdgbit از اولین مرحله تا آخرین مرحله در کنار شما خواهد بود.

برای خرید و فروش این ارز روی لینک زیر کلیک نمایید.

Bitcoin Price (BTC)

  • $34,579.36




Ethereum Price (ETH)

$2,547.00