ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

دیکرد یک ارز دیجیتال است که نام آن از عبارت Decentrlized Credit به معنای “اعتبار غیرمتمرکز” ماخوذ شده است. این رمزارز فعالیت غیرمتمرکز و مقیاس‌ پذیری را در راس اهداف خود قرار داده است. ارز دیجیتال Decred که شباهت زیادی به بیت کوین دارد، سعی در برطرف کردن نواقص موجود در شبکه‌ی بیت کوین یعنی مقیاس پذیری شبکه دارد. شبکه‌ی Decred با استفاده‌ از پروتکل‌های خود، تراکنش‌های ارسالی در شبکه را در مدت زمان کمتر و در لایه‌ای غیر از لایه‌ی اصلی شبکه انجام می‌دهد به همین دلیل تراکنش‌ها در مدت زمان کمتری انجام می‌شوند. این شبکه که در سال ۲۰۱۶ معرفی و ارائه شد، از هر دو روش اجماع اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) به صورت ترکیبی در فرایند ایجاد بلوک استفاده می‌کند.

دیکرد یک فورک از ارز دیجیتال بیت کوین است که آقای جیک یوکوم-پیات (Jake Yocom-piatt) تا به حال سرپرستی این پروژه را بر عهده داشته است.

دیکرد یک فورک از ارز دیجیتال بیت کوین است که آقای جیک یوکوم-پیات (Jake Yocom-piatt) تا به حال سرپرستی این پروژه را بر عهده داشته است.
دیکرد (Decred) یک ارز دیجیتال متن باز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است که نام آن مخفف عبارت “Decentralized Credit” به معنی اعتبار غیرمتمرکز است. دیکرد شباهت زیادی به بیت کوین دارد و از الگوریتم ترکیبی اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) جهت توافق عمومی در شبکه بهره می برد. Decred در فوریه ۲۰۱۶ راه اندازی شد و از یک مدل حکومتی مبتنی بر جامعه استفاده می کند. سیستم رأی گیری داخلی استفاده شده در دیکرد یکی از ویژگی های کلیدی است که آن را از سکه هایی مانند بیت کوین متمایز می سازد.
ما سعی می‌کنیم در این مقاله هرآنچه لازم است در رابطه با ارز دیجیتال Decred بدانید را در اختیارتان بگذاریم، اما فراموش نکنید برای آنکه در بازار ارزهای دیجیتال موفق باشید و در تمامی برهه‌ها بتوانید سود خوبی را کسب کنید نیاز به دانش و اطلاعات کافی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و انواع تحلیل دارید که می‌توانید با شرکت در یک دوره آموزش ارزهای دیجیتال به اطلاعات و دانش مورد نیاز در این زمینه دست یابید، در غیر این صورت بازارهای مالی و در راس آنها بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به راحتی سرمایه‌ی شما را از بین ببرد. پس برای ورود و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال حتما با دانش کافی وارد عمل شوید.



معرفی بنیان گذار ارز دیجیتال دیکرد Decred


دیکرد یک فورک از ارز دیجیتال بیت کوین است که آقای جیک یوکوم-پیات (Jake Yocom-piatt) تا به حال سرپرستی این پروژه را بر عهده داشته است. با به وجود آمدن این ارز دیجیتال جدید در سال ۲۰۱۶ گروه‌های مختلف متخصصین نظرات متفاوتی را در رابطه با این ارز دیجیتال اظهار کردند.
آشنایی یوکوم پیات با ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۱ و از طریق بیت کوین اتفاق افتاد، پس از آن یوکوم پیات ابزار Btcsuite را برای کمک به توسعه‌دهندگان بیت کوین خلق کرد. بد نیست بدانید که آقای جیک یوکوم پیات یکی از موسسان شرکت زیرو (Zero) نیز است، شرکتی که پیش از این با نام Conformal Systems شناخته می‌شد.







ویژگی های ارز دیجیتال دیکرد


  • نماد اختصاری ارز دیجیتال بنکور، DCR است.

  • این ارز دیجیتال با بازاری با ارزش تقریبی ۸۸ میلیارد دلار رتبه‌ی ۶۴ از نظر بزرگی بازار را به خود اختصاص داده است و ۰.۰۸ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را سهم خود کرده است.

  • تعداد کل واحدهای رمزارز دیکرد همانند بیت کوین، ۲۱ میلیون واحد است.

  • این رمزارز از هر دو روش اجماع اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و درواقع این دو روش را باهم ترکیب می‌کند.

  • در شبکه بلاک چین Decred به صورت غیرمتمرکز رای‌گیری جهت انتخاب کاربرانی که امکان استخراج به روش PoS را دارند انجام می‌شود.

  • توسعه‌دهندگان پروژه به جای انتشار ICO خود درصدی از ارزهای استخراج شده را خریداری کردند و به این ترتیب سرمایه مورد نیاز برای توسعه پروژه را تامین کردند.

  • آدرس‌های کیف پول دیکرد با D شروع می‌شوند، این آدرس‌ها حاوی ۲۶ الی ۳۶ کاراکتر هستند.

  • انتقال دارایی دیکرد معمولا به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد، این در حالی است که تراکنش‌های بیت کوین به زمان تقریبی ۱۰ دقیقه نیاز دارند.

  • رمزارز دیکرد یک فورک از شبکه بلاک چین بیت کوین است.

  • کاربران در شبکه‌ی دیکرد حق رای دادن به پیشنهادات مطرح شده برای آینده‌ی شبکه را دارند.

  • در شبکه‌ی دیکرد، امضای معاملات از اطلاعات دیگر مجزا می‌شوند.

  • امکان انجام مبادلات اتمی یا Atomic Swap در شبکه‌ی دیکرد وجود دارد، به این ترتیب برای تبدیل ارزهای دیجیتال نیازی به صرافی وجود نخواهد داشت، و شخص سوم از این مبادله حذف خواهد شد.

  • کابران در شبکه‌ی دیکرد می‌توانند زمانی را برای انقضای معامله خود انتخاب کنند و به این صورت اگر تا زمان مشخص شده معامله صورت نگرفته باشد، سفارش ثبت شده به طور کلی لغو شود.

  • کار مدیریت شبکه بلاک چین دیکرد بر عهده‌ی پولیتیا (Polietia) که یک مرکز غیرمتمرکز خودمختار است، سپرده شده است. این مرکز غیرمتمرکز به صورت متن‌باز است و به این ترتیب می‌تواند مورد استفاده‌ی دیگر ارزهای دیجیتال نیز قرار گیرد. رشد رمزارزی که از پولیتیا کمک می‌گیرد توسط این مرکز تضمین می‌شود.

  • فناوری Coinshuffle++ با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین یافتن کدهای مخرب و دیگر مشکلات احتمالی به جامعه‌ی دیکرد معرفی شد.


چه کیف پول هایی امکان ذخیره سازی ارز دیجیتال دیکرد ( Decred ) را دارند ؟

1.کیف پول دیکردیتون ( Decrediton ) : این کیف پول از جمله کیف پول های دستکتاپی است که از رمز ارز دیکرد پشتیبانی می کند . این کیف پول در طول سالها به تدریج بهبود یافته و اکنون برای ارسال ، ذخیره و دریافت دیکرد بسیار عالی است . این کیف پول دستکتاپی برای سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک در دسترس است . کیف پول دیکردیتون از امنیت بالایی نیز برخوردار است .
2.کیف پول لجر نانو اس ( Ledger Nano S ) : این کیف پول سخت افزاری نیاز به معرفی ندارد . زیرا به دلیل محبوبیت در میان کاربران شناخته شده است . کاربران می توانند با استفاده از این کیف پول با خیال راحت رمز ارزهای خود را ذخیره نمایند زیرا کیف پول لجر نانو اس از امنیت بالایی برخوردار است .
3.کیف پول کامند لاین ( Command Line ) : از دیگر کیف پول های منبع باز است . این کیف پول نسبت به کیف پول دیکردیتون محبوب نیست . اما می توانید با استفاده از راهنماها این کیف پول را نصب نمایید و ارز DCR را بر روی ان ذخیره نمایید .
4.کیف پول اکسودوس ( Exodus ) : کیف پول اکسودوس به دلیل اینکه استفاده از ان بسیار آسان می باشد یک انتخاب بسیار محوب است . تیم سازنده این کیف پول بسیار فعال می باشند و آنها همچنین به اضافه کردن کوین های جدید برای ذخیره سازی ادامه می دهند . کیف پول اکسودوس قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس را دارا می باشد .
5.کیف پول اتمیک ( Atomic ) : کیف پول اتمیک علاوه بر رمز ارز دیکرد از بیش از 300 کوین پشتیبانی می کند . علاوه بر اینکه این کیف پول بر روی سیستم عامل های مک ، ویندوز و لینوکس در دسترس است ، شما می توانید این کیف را بر روی تلفن همراه خود نیز داشته باشید و برای هر دو سیستم عامل اندروید و Ios در دسترس است . کیف پول اتمیک به عنوان یکی از بهترین کیف پول های پشتیبان کننده رمز ارز دیکرد برای سیستم عامل های Ios است .
6.کیف پول کوینومی ( Coinomi ) : کیف پول کوینومی یک کیف پول چند پلتفرمی به شمار می رود که 1770 رمز ارز را ارائه می دهد . این کیف پول استانداردهای امنیتی قوی را پیاده سازی می کند که کاربران می توانند با آسودگی خاطر از این کیف پول استفاده کنند .
7.کیف پول کوبو ( Cobo ) : کیف پول کوبو به راحتی قابل نصب است و یکی از بهترین کیف پول ها برای ذخیره سازی رمز ارز Decred برای سیستم عامل اندروید می باشد .
8.کیف پول گواردا ( Guarda ) :  کیف پول گواردا یک کیف پول برتر چند ارزه می باشد که به کاربران اجازه می دهد بیش از هزاران ارز دیجیتال را ارسال ، دریافت ، مبادله ، مدیریت و ذخیره کنند . این کیف پول به کاربران این امکان را می دهد تا تراکنش ها را با دو یا چمد امضا تایید کنند . کیف پول گواردا با نسخه های وب ، دستکتاپ ، اندروید و Ios سازگار است .


  • برای خرید ارز دیکرد همانطور که گفتیم ابتدا باید در سایتxdgbit.comعضو شوید و پس از عضویت  می توانید اقدام به خرید و فروش و معامله این ارز و سایر ارزهای دیجیتال نمایید همچنین اگر تجربه کمی در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارید می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره ما در این زمینه بهره مند شوید و با خیال راحت و کمترین ریسک ممکن معاملات خود را انجام دهید همچنین سایت xdgbit از اولین مرحله تا آخرین مرحله در کنار شما خواهد بود.



برای خرید و فروش این ارز روی لینک زیر کلیک نمایید.

Bitcoin Price (BTC)

  • $32,841.36




Ethereum Price (ETH)

$2,397.00